Určite sa ti veľakrát stalo, že si prišla do posilňovne ako začiatočníčka a videla si všetkých navôkol ako makajú na strojoch a dvíhajú ťažké činky. Chcela si takisto cvičiť, ale nevedela si ako na to. Prvá možnosť bol osobný tréner. Keď už si mala prvú hodinu s trénerom, nechápala si, prečo ťa nedal ani na jeden stroj. Bola si sklamaná.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Tak teraz ti poviem, že si si vybrala dobrého trénera. Ja som trénerka a je to osobná skúsenosť, ktorá sa stáva často aj iným trénerom. Prioritou je mať silu. Nie len veľké svaly. Nauč sa najprv cvičiť s vlastnou váhou.
Cvičenie s vlastnou váhou nevyžaduje žiadne ťažké činky. Nezabudni, že s týmto cvičením pracuješ s celým telom, zlepšuješ silu, flexibilitu, stabilitu tela a hlavne zapájaš svaly, ktoré pri strojoch nezapájaš. Je to efektívne spaľovanie tukov. Skôr či neskôr sa človek dostane do bodu, kedy mu cvičenie s vlastnou váhou príde jednoduché, vtedy je na čase pridať rôzne pomôcky. Napríklad gymnastické kruhy, expandery alebo závažie.

Nižšie som pripravila pár účinných cvikov s vlastnou váhou:

Cvik s vlastnou váhou: Chrbát (zhyb)

f08df472afcd0b796695f6ba9a3b915f_watermarked

foto: womenshealth.com

Cvik s vlastnou váhou: Brucho (plank)

plank

foto: quotesgram.com

Cvik s vlastnou váhou: spodná časť tela (výpad)

c10216b64556920acc8b0558c880b3e89eec12f6

foto: quotesgram.com



Výhody
: sila, flexibilita, stabilita, efektívne spaľovanie tukov, brucho je zapojené pri každom cviku

Nevýhody: náročné pre začiatočníkov, po čase je potrebné pridávať záťaž