Máš za sebou ťažký tréning nôh a všetko, čo chceš, je ležať a nič nerobiť. Bolia ťa lýtka, pália stehná. Je ľahké sedieť a nič nerobiť, no pred optimálnu regeneráciu je lepšia ľahká aktivita. Čo je teda najlepšia voľba? Beh? Bicykel?

Nie, je to chôdza.

Myslíš, že pojem „rozchodiť to“ vznikol náhodou? Prechádzka je skvelým spôsobom, ako nakopnúť cirkuláciu v spodnej časti tela. No to nie je jediný benefit. Chôdza je jedna z najlepších vecí, ktoré pre seba môžeš urobiť.

Hodinka – dve chôdze, niekoľkokrát týždenne, je perfektnou kombináciou pre niekoho, kto dvíha váhy, no zároveň chce aj spáliť trochu tuku. Po tréningu nôh si zabeháš asi ťažko. Ak tomu chceš pridať, prejdi sa do kopca a výsledky budú ešte lepšie.

redd-angelo-14423

unsplash.com

Nie je to ale len o fyzičke, chôdza je snáď najlepší spôsob, ako sa zbaviť stresu. Keď som smutný, vyrážam na prechádzku a moja frustrácia opadne. Je to ako meditácia. Len prosím, mobil nechaj vážne doma.

V dnešnom svete nemáme príliš veľa priestoru venovať sa vlastným myšlienkam, preto je prechádzka skvelým spôsobom, ako tento čas získať. Čím dlhšia prechádzka, tým hodnotnejšie myšlienky prichádzajú.

Prechádzky sú tiež skvelým spôsobom, ako tráviť čas s tými, ktorých máš rada. Prečo by si mala ísť na rande zase na kávu, keď sa môžete prejsť a venovať spoznávaniu jeden druhého? Na vzduchu to bude podstatne príjemnejšia skúsenosť, ako sedieť oproti sebe a klásť si nudné otázky.

Chôdza je najstaršie cvičenie, no jej benefity sú obrovské. Nepodceňuj ju a vyraz na prechádzku. Poďakuje sa ti telo, poďakuje sa ti aj myseľ.