pexels-photo-206402

Zdroj: pexels.com

Máš aj ty niekedy pocit, že nevládzeš? 

Je toho na teba priveľa a potrebovala by si, aby mal deň aspoň o dve hodiny viac? Povinnosti sa ti pekne kopia a to nie len v práci ale aj doma. Len čo zatvoríš dvere za prácou, usmeje sa na teba špinavý riad, neuprataná posteľ a hladní členovia rodiny.

Keď si s povinnosťami ako tak hotová, je už neskoro večer a ani si nestihla  ísť cvičiť alebo si prečítať jednu kapitolu z knihy. Mala si v pláne ísť aj na dobrú večeru s priateľmi, ale to bohužiaľ nevládzeš.

Chceš prežiť aspoň jeden deň bez stresu, povinností   a nervov? Vyčerpaj si jeden deň dovolenky v práci a urob pre seba niečo skvelé.

  1. Vstaň zavčas rána, najlepšie o 7.

V zimnom období to bude asi dosť často boj, ale v lete sa to dá bez problémov zvládnuť. Ak vstaneš skôr, počas dňa nebudeš taká unavená a vystresovaná. Navyše, skoršie prebudenie, aktivuje tvorbu endorfínov.

2. Rozhýb sa o 7:30

Jemné cvičenie (joga, pilates) zavčas rána môže napomôcť k rýchlejšiemu chudnutiu, zrýchliš si metabolizmus a budeš nabudená energiou celý deň.

3. Raňajky si daj o 8:15

Napríklad taká ovsená kaša s orechami, ovocím a arašidovým maslom je skvelý začiatok dňa. Ak si dáš navyše sladkosť, nebudeš chute na niečo sladké pociťovať  počas dňa, ale mne to nepomáha,  tak to najprv odskúšaj.pexels-photo-179912

Zdroj: pexels.com

  1. Do 12. hodiny sa snaž stihnúť všetky ťažké povinnosti

Doobeda, kedy si najviac pracovitá, by  si mala porobiť všetku dôležitú prácu, ktorú si dostala ráno, až sa zbavíš vecí ktoré nechceš robiť, hneď na začiatku.

  1. Posilňovňu si naplánuj po práci, najneskôr do 14. hodiny

Po práci si predsa musíš niekde vybiť zlosť , nie? Kúp si permanentku a pravidelne navštevuj fitness centrum, ktoré je najbližšie v tvojom okolí. V čase obeda sa budeš navyše cítiť viac silnejšia a zmierniš svoju agresivitu (ak si nejakú nazbierala, samozrejme).

  1. Nestihla si včera kávu s kamarátmi? Teraz je ten správny čas. 15:30

Minula sa ti energia z rána? Nič to. Káva obsahuje kofeín a krásne ti energiu znova vráti. Medzitým poklebetíš s priateľmi, dozvieš sa čo je nové, po káve si zájdete spoločne na nákupy a poriadne sa nasmejete.people-mother-family-father

Zdroj: pexels.com

  1. O 17 prichádza tvoja hodina

Prídeš domov a všade je kľud. V diaľke je počuť len alarm z auta, do ktorého niekto narazil. Pustíš si svoje obľúbené pesničky, prečítaš si knihu, napustíš si vaňu s bublinkami a budeš relaxovať. Necháš sa jednoducho rozmaznávať.

pexels-photo-176103

Zdroj: pexels.com

  1. Večeru si nachystaj o 19

Po chvíli relaxu ti aj vyhladne, však? Daj si kľudne na čo máš chuť. Losos na masle a zemiaky? Šalát s kuracím mäsom a olivami? Mňam. Môžeš skúsiť aj domácu celozrnnú pizzu, je fakt úžasná. Je to predsa tvoje deň, výber je len na tebe.

  1. Spánok do 22. hod. je dôležitý

Spánku nikdy nie je dosť. Mali by sme spať minimálne 8 hodín a tak sa snaž, aby si v posteli bola do desiatej.

 

 

Na druhý deň budeš dokonale oddýchnutá a budeš vstávať s radosťou. Hlavne nezabudni robiť to, čo ťa napĺňa. Nech je to  hocičo.

Spievaj si v sprche, spievaj si nahlas v aute, tancuj na svoju obľúbenú pesničku z rádia,  na večeru si objednaj čínu, namiesto knihy si pozri film, ktorý tak veľmi miluješ.

Len buď šťastná.

 

Zdroj: pexels.com