S cukrom mám celkovo komplikovaný vzťah. Aby si ma teda lepšie chápala, sladké jedlá patria medzi moje najobľúbenejšie na svete. Jednoducho sa ich doslova neviem dožrať.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

No tínedžerský metabolizmus sa pre niečo volá tínedžerský metabolizmus a s pribúdajúcim vekom to moje telo prestalo stíhať. Dúfam, že nie, ale asi poznáš ten pocit, keď zistíš, že už sú ti dobré iba tepláky.

A tak si začala riešiť diéty. A dopočula si sa o nízkosacharidovej, ktorá je vraj mega účinná. A áno, teoreticky môže. Problém je, že celé stravovanie je oveľa komplikovanejšie, než sa na prvý pohľad zdá a sacharidy sú sakra dôležitý makronutrient, keďže ho telo využíva ako palivo – od fyzickej aktivity až po činnosť mozgu.

Ak chceš obmedziť sacharidy, schudnúť a zároveň nezničiť svoju chuť do života, drž sa týchto pravidiel.

Sacharidy potrebuješ!

Nízkosacharidová diéta sa to nevolá preto, aby sme neprijímali žiadne sacharidy. Áno, prijmeš ich asi menej, než na čo si zvyknutá, no tvoje telo jednoducho palivo potrebuje. Úplne vyradiť sacharidy je jednoducho blbosť, nech už ti nejaký stravovací guru tvrdí, čo chce.

Asi 30-40% prijatých kalórií by malo byť zo sacharidov.

giphy.gif

No nie je sacharid ako sacharid

Mliečne výrobky, zelenina, ovocie či strukoviny, to sú zdroje kvalitných sacharidov. Zdroje tých nekvalitných si už asi vieš domyslieť – čokolády, biele pečivo, sladkosti, nezmysly. Bohate ti stačí, ak vyradíš tie nekvalitné a tie kvalitné budeš mať pod kontrolou. Navyše sú tie kvalitné zvyčajne plné vlákniny, vďaka čomu budeš oveľa skôr sýta.

Pozor na veľkosť porcií

To, že už neješ pizzu a cestoviny ešte neznamená, že prijímaš automaticky menej kalórií. A chudnutie, či sa ti to páči alebo nie, je skutočne iba o kalorickom deficite. Dávaj si pozor na veľkosť porcií a nejedz viac, ako tvoje telo potrebuje. Ak totiž zješ viac kalórií ako spáliš, priberieš. Bodka.

foto: Lumina