Stále viac sa stretávam s názormi mladých dievčat a žien typu: „My nechceme cvičiť s činkami. Preboha len to nie! Ale ja nechcem byť veľká a svalnatá!“

Ver mi, píšem z vlastnej skúsenosti, veľká nebudeš a mať svaly miesto tukov by mal byť tvoj hlavný cieľ, pretože práve svaly ti vyformujú krásnu postavu po akej túžiš.

Keď cvičím v posilke vidím väčšinu mladých dievčat hodiny a hodiny na kardiostrojoch. Po odcvičení svojej povinnej jazdy, ktorá ich evidentne veľakrát nebaví, si idú vôbec nespotené domov. Takto to robia niekoľkokrát do týždňa, stále nevidia žiadne výsledky a nechápu prečo.

Existuje množstvo prípadov žien čo poznám alebo som čítala, ktoré sa roky venovali len behu, jóge a nechápali prečo nie sú vyrysované ako by chceli a nemajú peknú atletickú postavu. 

228deb0db1a43237b37adb5d1a18f556

Ženy, jednoducho treba začať so silovým tréningom. (A tým nemám na mysli cvičiť s jedno až dvojkilovými jednoručkami☺) Ak chceš na sebe vidieť zmeny, pokroky a cítiť sa skvelo, tak toto je cesta.

Silový tréning v kombinácii s vhodnou a zdravou stravou je navyše veľmi prospešný pre celkové zdravie. Jedna vec je, že je to viditeľné, ale hlavne inou kompozíciou tela predídeš možnému výskytu civilizačných chorôb.

Aké sú výhody silového tréningu

  • Metabolizmus a svaly

Ako som spomínala vyššie, dvíhaním váh jednoducho povedané budeš strácať tuk a budovať svaly. Čím viac budeš mať svalov miesto tukov, tým viac kalórií spáliš v pokoji, to znamená niekoľko hodín až dní po tréningu. A navyše získané svaly urýchlia tvoj metabolizmus.

  • Zdravé kosti

Silovým tréningom sa zvyšuje hustota kostí, čím sa predchádza v budúcnosti osteoporóze a zraneniam, ktoré postihuje častejšie ženy z dôvodu toho, že počas tehotenstva strácame veľa vápnika.

  • Zdravé srdce

Dvíhaním závaží sa minimalizuje riziko kardiovaskulárnych ochorení, vysokého krvného tlaku a vysokej hladiny glukózy.

  • Kvalitný spánok

Posilňovanie a dvíhanie váh zvyšuje kvalitu spánku a pomáha rýchlejšie zaspať. Mať kvalitný spánok je dôležité pre zotavenie a regeneráciu.

  • Stres

Je dokázané, že ľudia, ktorí majú kvalitným a pravidelným tréningom zvládajú stresové situáciu omnoho lepšie v porovnaní s ostatnými.

  • Nezávislosť

Všetko sa ti bude zdať jednoduchšie. Napríklad ja som si to všimla sama na sebe. Nikdy som nemala problémy vláčiť každý víkend ťažký kufor domov, ale odkedy som začala cvičiť mi to nerobí žiaden problém a je to skvelý pocit.

  • Sebavedomie

Mať pekný vyformovaný zadok, bruško a ruky a to nie iba v lete bude isto príjemný pocit☺

Hlavne ber na vedomie a neboj sa faktu, že tvoja váha pôjde hore, a to z dôvodu toho, že svaly, ktoré získaš, vážia viac ako neforemný tuk. Neboj sa toho a namiesto váhy použi napríklad meter, aby si videla svoje pokroky a úbytky.

BodyBuilding-Women-Fitness-Motivational-Art-Silk-Poster-12x18-20x30-24x36-32x48inch-font-b-Gym-b-font-2

Prečo sa z Vás nestane mužatka:

  • Nízka hladina testosterónu 

Ženy nemajú potrebnú hladinu testosterónu (až 30 krát menej ako muži) nevyhnutnú na dosiahnutie objemnej postavy. Kulturistky, ktoré vidíš v časopisoch to dosiahli dopĺňaním hormónov vo forme anabolických steroidov.

  • Tréningový model

Genetika a predispozície hrajú v tomto prípade tiež dôležitú úlohu ako sa bude vyvíjať telo. A rovnako záleží na forme tréningu. Ženy by museli cvičiť neuveriteľne tvrdo a niekoľko hodín denne. Hypertrofia nie je taká jednoduchá ako by sa mohlo zdať. Kulturisti musia cvičiť neuveriteľne tvrdo aby dosiahli maximálny nárast svalovej hmoty.

Takže ženy, nebojte sa a naložte si☺ Ale nezabúdaj, že najdôležitejšia je správna technika.

zdroj fotografií: pinterest