Sedíš? Tak by si mala hneď vstať a začať na mieste bežať, alebo sa ísť prejsť, pretože podľa najnovšej štúdie nedostatok pohybu je druhým najčastejším ukazovateľom predčasnej smrti, hneď po fajčení.

Prišli na to švédski vedci, ktorí analyzovali úmrtnosť na takmer 800 mužoch v strednom veku. A vieš čo zistili? Ak sa viac hýbeš, znižuješ tým riziko predčasného úmrtia až o 21%. Je dôležité začať cvičiť už v mladom veku, ale podstatné je udržať sa v kondícii aj v neskoršom, strednom veku.

Hoci fajčenie bolo stále silno spájané s úmrtnosťou, vedci zostali prekvapení, pri zistení, že nedostatok pohybu taktiež silno vplýva na úmrtnosť, ako aj na vysoký krvný tlak a vysokú hladinu cholesterolu.

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie sú srdcové choroby stále hlavnou príčinou úmrtí, preto odborníci starostlivo skúmali, čo ich v skutočnosti spôsobuje. Ukázalo sa, že tí muži, ktorí boli viac aktívni počas svojho života, boli menej ovplyvnení rizikovými faktormi predčasného úmrtia, ako sú vysoký krvný tlak a cholesterol.sit-upsfoto: elitedaily.com

Preto, ak stále sedíš, neviem čo by som ti na to mala viac povedať než to, že začni byť viac aktívna, hýb sa.

Buď k sebe úprimná, ako často sa hýbeš?

Dokonca aj chôdza alebo beh, hoci pomalý, aspoň 30 minút denne ti môže pomôcť žiť dlhší a zdravší život. Pohyb ti nielen predĺži život, ale odbúrava stres a vyplavuje endorfíny. Pre mňa je pohyb najlepšia terapia po náročnom dni, pretože si pri ňom vyčistím hlavu a vyplavím zlú náladu.

Preto nezabúdaj, stále je lepšie robiť aspoň niečo, ako nič. Tak sa rozhýb – skáč, behaj, tancuj, prejdi sa, len neseď na zadku!

foto: tumblr