Módne maniačky a maniaci sa dočkali, najslávnejší magazín Vogue bude už od leta vychádzať aj na Slovensku. O vstupe na slovenský, ako aj český trh sa diskutuje už poriadne dlho. Lokalizované vydanie časopisu má ponúknuť priestor našim umelcom a uspokojiť dopyt po luxusnej móde a umení
Aj napriek nástupu techniky je niekoľko ikonických magazínov, ktoré si svoje miesto na trhu držia celé roky. Napríklad lifestylové Rolling Stone, Cosmopolitan či Billboard magazine a samozrejme aj Vogue. Práve ten posledný po niekoľkých rokoch vyjednávania konečne začne v lokalizovanej verzii vychádzať aj na Slovensku a v Čechách. Domácim umelcom sa tak otvára nová, mimoriadne lákavá možnosť prezentovať sa prostredníctvom svetovo známej platformy.
Licenciu u nás od Condé Nast International získala spoločnosť V24 Media, za ktorou stojí podnikateľ spojený s časopisom ELLE, Fabrice Biundo a slovenská podnikateľka Michaela Seewald. Tá popisuje vstup „módnej Biblie“ na náš trh pre české Hospodářské noviny takto: „Luxusný módny a umelecký trh v oboch krajinách v posledných desaťročiach rastie spolu s HDP, rastúcimi príjmami a silným domácim a medzinárodným dopytom priťahuje tiež luxusných inzerentov.“
Spoločnosť priznala, že jej trvalo nejaký čas, než Vogue na náš trh dostala a presvedčila vydavateľstvo Condé Nast International, že sme to pravé orechové. Cenu i zložitý spôsob získavania licencie (ktorá bude mimochodom platná 10 rokov) si obe strany obchodu nechávajú pre seba a už teraz je jasné, že udržať prémiový obsah produktu aj luxusných inzerentov bude ťažké.
Pôvodne americký časopis začal vychádzať už v roku 1892 ako týždenník určený vyššej spoločnosti. Od začiatku v obsahu kládol dôraz na umenie a módu, neskôr aj pôsobivú fotografiu a spájanie s celebritami. Na titulkách sa pravidelne objavujú tie najväčšie hviezdy kultúrneho sveta a vydavateľ Condé Nast (Vogue vlastní od roku 1909) sa vo svojom portfóliu môže pochváliť aj mnohými ďalšími známymi „plátkami“ – GQ, The New Yorker alebo Vanity Fair.
Podľa informácií Hospodářských novin by sa cena jedného výtlačku mala pohybovať na 120 – 150 CZK (cca 4,70 – 5 eur), čo je omnoho viac než u domácej konkurencie, no V24 Media aj tak verí, že sa predajú tisícky výtlačkov mesačne aj napriek tomu, že vek tlačových médií je na ústupe. Takže v auguste sme na prvé číslo mimoriadne zvedaví.