Manuál na šťastie neexistuje. No na to, aby si bola v poriadku a šťastná, nepotrebuješ veľa vecí (ľudí).

10. októbra je deň duševného zdravia a nemali by sme na naň zabúdať. Popri tom, ako sa snažíme zdravo jesť, športovať a starať sa o to, aby sme nemali chrípku, by sme sa mali starať o to, aby aj naša psychika bola „zdravá“. Duševné problémy postihujú stále viac a viac žien a mužov na celom svete. Je normálne cítiť sa nejaké obdobie zle, no nie je dobré, keď to trvá dlhšie.

Opakovanie je matkou múdrosti, preto by si tieto veci mala robiť na dennej báze, aby si sa cítila dobre a šťastne.

Stretávaj sa s tvojimi dobrými priateľmi

Hovorí sa, že priatelia sú rodina, ktorú si môžeš vybrať sama. Preto sa na toto dobre zameraj a stretávaj sa s ľuďmi, ktorí sú tu pre teba, ktorí ťa majú radi, ktorým nerobí problém tvoja spoločnosť a vedia, aká úžasná osoba si. Keď sa s nimi budeš priateliť, budeš viac spoločenská a naplnená radosťou. Častokrát ti aj oni môžu v rôznych situáciách pomôcť.

zdroj: Photo by Katie Treadway on Unsplash.com

Neboj sa opýtať o pomoc

Keď nás niečo trápi, zvyčajne sme naučení riešiť problémy sami. No drahá, nie je hanba požiadať o pomoc. Môže to byť len blízka osoba na vyrozprávanie sa alebo odborník. Všetci si občas na svoje plecia naložíme viac, než zvládneme – v tej chvíli sa ozvi. Staraj sa o svoje duševné zdravie a nevyhor, prosím.

Oddychuj

Psychický oddych je dôležitý, najmä v tejto uponáhľanej dobe. Snažíme sa byť 100% pre všetkých, no zabúdame na seba. Keď si aj nájdeš čas pre seba, ostatní o tebe povedia, že si sebecká. Tak to nie je, len chceš byť v poriadku a dať si pauzu od reality. Nehanbi sa robiť všetko, čo máš rada. Medituj a snaž sa upokojiť svoje myšlienky. Aspoň na malý moment sa každý deň zastav a zhlboka dýchaj.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.