Či už chodíš do práce alebo do školy, je potrebné zásobiť sa jedlom, ktoré Ti spríjemní aj niektoré únavné a rutinné povinnosti. Samozrejme že je najľahšie kúpiť si v bufete hotovú bagetu a niečo sladké k tomu, ale po takomto jedle dostaneš rýchlo hlad a navyše to nie je vôbec zdravá voľba.

Preto je to oveľa lepšie naučiť sa doma variť a pripravovať si vlastné jedlo na deň vopred, a pritom vôbec nemusí ísť o žiadne komplikované a zdĺhavé chystanie.

Vďaka takémuto spôsobu stravovania  po čase uvidíš zmeny nielen v Tvojej peňaženke – pretože dokážeš ušetriť viac peňazí, ale taktiež aj na svojej postave. Je to spôsobené tým, že akonáhle si začneš jedlá pripravovať doma, budeš presne vedieť, čo každé konkrétne jedlo obsahuje a tým pádom by si mala uprednostniť zdravé alternatívy pokrmov.

Ako svačinku si môžeš so sebou vziať jogurt s trochou vločiek a ovocím, rôzne druhy smoothies alebo mojú obľúbenú cícerovú nátierku – hummus s nákrajanou zeleninou. Všetky toto ťa dokáže perfektne zasýtiť a nemusíš hladovať, dokým bude obed.  Môžeš si uvariť aj zelený čaj, ktorý dokáže výborne nakopnúť energiu.
11255078d0d7417511b7342cd05ea71b

zdroj: pinterest

Na obed môžeš zvoliť čokoľvek podľa tvojej fantázie a chute. Z prílohy si môžeš vybrať z rôznych druhov ryže, cestovín – hľadaj hlavne celozrnné a špaldové alebo sladké zemiaky. K tomu pridaj bielkovinu, ktorú máš rada, či už je to vajíčko, mäso alebo strukovina. Celé to zakonči veľkým množstvom zeleniny pokvapným olivovovým olejom. Takúto trojkombináciu môžeš striedať dookola podľa toho čo máš práve v chladničke a vždy z toho vytvoríš niečo nové.
1.                                            zdroj: pinterest

Po obede sa veľa ľudí sťažuje na chuť na niečo sladké. Vyrieš to kúskom horkej čokolády alebo mandľami, ktoré sú prirodzene sladké. Kľudne si uvar aj kávu, ak ju máš rada, pridaj do nej trocha škorice, kokosového masla a ak potrebuješ aj lyžičku trstinového cukru a dokáže ti nahradiť poobedňajší dezert.

Môžeš mi veriť, že keď začneš deň správnymi raňajkami, ktoré si v kľude zješ ráno pred prácou či školou a potom budeš pokračovať jedlami z domu, večer Ťa nebudú až tak lákať rôzne nezdravé dobroty, ale radšej opäť siahneš po niečom výživnom a zároveň chutnom.

Začni nový týždeň výzvou, že sa budeš snažiť pripravovať si čo najviac jedál doma a tým eliminuješ konzumáciu nevhodných hotových jedál z obchodov.