Smutná a deprimovaná žena

Na prvý pohľad sa zdá nereálne byť úspešná v práci a zároveň mať dostatok času na svoj osobný život. Ak nevieš, ako udržať rovnováhu medzi týmito dvoma oblasťami, dovoľ nám, aby sme ti poradili. Základom je držať sa jedného pravidla, na základe ktorého môžeš prispôsobiť všetko ostatné.

Možno očakávaš kúzla alebo iné zaklínadlá, no podstata je veľmi jednoduchá. Všetko je to o tvojich prioritách a o tom, ako si zadelíš svoj čas. Vezmi si, že každý z nás má rovnakých 24 hodín denne a je len na nás, ako s týmito drahocennými hodinami naložíme.

Bez plánovania to nepôjde

Priority úzko súvisia aj s tým, ako si rozvrhneš svoj deň. Mala by si sa stať majsterkou time managementu. Ak nevieš, ako udržať rovnováhu medzi osobným a pracovným životom, začni práve týmto. Kúp si diár alebo si všetko zapisuj do svojho mobilu. Dôležité je, aby si si počas dňa nenaplánovala viac aktivít, než ktoré si schopná reálne stihnúť.

Plánovanie môžeš robiť už večer, prípadne hneď ráno v daný deň. Ak chceš urobiť niečo pre seba, jednoducho si to vlož do svojho plánu a neodkladaj to. Aj práca dokáže počkať, nemusíš to preháňať. To isté platí opačne. Ak potrebuješ niečo dokončiť, urob všetko pre to, aby sa ti to naozaj podarilo.

NIE bude tvoje obľúbené slovo

Keď už sme pri tých prioritách, mala by si sa naučiť hovoriť „nie“. Pretože ak chceš skutočne udržať rovnováhu vo svojom živote, niektoré veci (alebo ľudí) musíš aj odmietnuť, prípadne ich presunúť na iný termín. A je to úplne v poriadku, nemusíš sa kvôli tomu cítiť zle. Ty nie si povinná prispôsobovať sa iným ľuďom len preto, že si niečo zmysleli.

Ak v danej chvíli nie sú tvojou prioritou a nemáš na nich čas, jednoducho im to povedz. Samozrejme, snaž sa to urobiť milo, aby sa hneď neurazili.

Denný horoskop
zdroj: Pexels/Bruno Salvadori

Ako vidíš, nie je to také jednoduché. Dôležitejšie je v tomto plánovaní naozaj vytrvať a stanovovať si svoje priority. Všetko ostatné sa vyrieši samo.

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórie Life