Túžiš po dokonalom instagramovom profile? 5+ tipov ako si ho vytvoriť
LifeSociálne siete sú súčasťou našich životov. Práve mladí ľudia však nevyužívajú Instagram, Pinterest či Tiktok len na dorozumievanie sa a zábavu. Vedia ich využiť aj na zárobkovú činnosť či prezentovanie svojej vlastnej značky, štýlu obliekania alebo pomáhajú druhým so zdravou stravou či inšpiráciou.
Ako si však vytvoriť zaujímavý, inšpiratívny profil na Instagrame? Týchto 7 bodov ti zaručene pomôže.
Instagram, Tiktok a iné digitálne platformy nemusia totiž slúžiť len na zábavu a stalkovanie celebrít. Práve svojím zaujímavým profilom môžeš rozbehnúť svoj biznis, reštauráciu, obchod alebo len sprostredkovať a inšpirovať ohľadom módy či beauty trikov. Ak však chceš získať podporu a sledovateľov na svojom profile, musíš zapracovať a zvládnuť základné body, ktoré ti vytvoria dokonalý feed na úrovni.
1. Paleta tvojich farieb
Vyber si farby, ktorými tvoj profil bude dominantný. Farebné palety nájdeš na Pintereste, ale dokážeš si zvoliť dokonalú farebnú paletu aj podľa seba. Tým si určíš aj to, akými farbami sa tvoj celý Instagram bude odlišovať od ostatných, do akých odtieňov a farieb by si mala ladiť nasledujúce posty. Tak bude tvoja nástenka vyzerať vždy dokonalo zladene.
2. Usporiadanie
Na dokonalé usporiadanie tvojej nástenky slúži aj aplikácia Planoly, ktorá ti pomôže doladiť a postovať fotky, tak aby ti farebne ladili. Vytvoríš si takzvane fiktívnu nástenku, pomocou ktorej budeš mať prehľad v palete farieb, akou sa tvoj profil uberá, akú fotku kedy dať a kam.
4. Autentickosť
Ľudí, ktorí využívajú Instagram len ako zábavu a radi sa chodia inšpirovať, už nezaujímajú strojené fotky, aké predvádzajú veľké módne značky. Taktiež ich tvoja stránka musí zaujať. Preto sa neboj momentiek, zaujímavé nápady na propagáciu či reklamu sú oveľa viac vítané.
Inšpiruj sa známymi influencermi či Pinterestom, ale dôležitá je originalita nápadu. Nemusíš využívať iba svoje selfie, medzi svoje fotografie zakomponuje aj fotografie kvetov, kníh či jedla alebo miesta, kde sa práve nachádzaš.
5. Reels
Instagram ponúka mnoho možností. Môžeš vytvárať zaujímavé instastories, videá kratšie aj dlhšie, používať rôzne filtre a hudbu, avšak tvojou najväčšou výhodou sú práve teraz videá s hudbou, inak nazývané aj reels. Sú veľmi obľúbené a vyhľadávané, taktiež dvíhajú čísla, pretože sa dostávajú k väčším počtom ľudí.
Vytvoriť zaujímavý reel nie je ťažké, inšpiráciu totiž môžeš nájsť aj na známom Tiktoku. Módne videá na rôzne piesne, romantické zoskupenie tých najkrajších fotiek s partnerom alebo rýchle recepty. Ľudia oveľa radšej pozerajú videá s dobrou hudbou ako čítajú dlhé posty pod fotkami.
6. Bio
Tvoj profil je tvoja vizitka, ktorá láka nielen svojím vzhľadom a prvým dojmom, ale aj celkovým vyžarovaním a je veľmi dôležité, aby si na svojom profile mala chytľavé meno a zaujímavé Bio. Cieľom práve tejto malej kolonky je vysvetliť kto si, čo robíš a prečo by ťa ľudia mali sledovať.
7. Využi instastories
Kvôli instagramovému algoritmu, ktorý vyraďuje a schováva príspevky, využi svoje stories na prezdieľanie nových fotografií na tvojom profile. Komunikuj s ľuďmi. Ukáž im zákulisie, ako vznikajú tvoje fotografie, vtipné momenty zo života, ale buď jednoducho sama sebou.
Využívaním instastories dosiahneš, že ľudia si budú častejšie klikať na tvoj profil a ak ich zaujmeš, tak určite budú tvoje 24-hodinové stories aj preposielať medzi priateľmi, čím sa tvoje publikum znova o niečo rozrastie.
8. Používaj popisky a hashtagy
Popis k fotke je veľmi dôležitý, no nemal by byť príliš dlhý. Instagram je síce tvoj osobný blog, denníček alebo kniha spomienok, no napriek tomu, dlhé popisy mnoho ľudí nečíta. Preto sa inšpiruj zahraničnými influencermi a využívaj najviac 10 slov. V nich by si mala obsiahnuť dôležitý fakt, vtipne podanú stories, ktorá sa ti stala, ale hlavne všetko by malo byť kvalitné a zhodovať sa s fotografiou.
Experimentovanie ťa však môže posunúť inde, pretože každý profil je originálny a na každého followera platí niečo iné. Hashtagy sú kľúčom k novým followerom, pretože Instagram má novú funkciu, a to sledovať jednotlivé hashtagy.
Nie je však správne využívať hashtagy, ktoré majú už cez milión fotografií, pretože práve v takom množstve sa tá tvoja dokonalo stratí. Ani vymýšľanie vlastných tu však nepomôže a tak je najideálnejšie zvoliť hashtag, ktorý obsahuje najviac 10 000 fotografií.