Vďaka týmto tipom zvýšiš svoju produktivitu a vyťažíš zo dňa maximum
LifeTiež máš pocit, že nič nestíhaš a chcela by si, aby mal deň ešte o niekoľko hodín viac? Nechápeš, ako môžu tvoje kamošky stíhať prácu, starostlivosť o domácnosť (alebo už aj deti) a popri tom majú stále dostatok času na svoje vlastné koníčky a záľuby?
Problém bude pravdepodobne v tom, že si nedokážeš správne zadeliť svoj čas, a tak väčšinu len premrháš. Určite ti hovorí niečo pojem time management, teda správne rozdelenie svojho času. Máme pre teba niekoľko tipov, vďaka ktorým by si mohla zvýšiť svoju produktivitu, stihneš tak urobiť viac a ešte ti ostane nejaký čas, aby si zo svojho dňa mohla vyťažiť maximum.
Urči si svoje ciele
Znie to možno ako klišé, ale každý deň by si si mala určiť, čo všetko chceš robiť a ako dlho by si sa tomu chcela venovať. Je dobré si to spísať aj na papier, pretože to, čo je čierne na bielom, dokážeme ľahšie akceptovať a aj zrealizovať.
Tie najťažšie úlohy by si mala splniť ako prvé. Nielen že máš na začiatku najviac energie, ale budeš mať predovšetkým dobrý pocit, keď ich dokončíš a ostatné veci ti pôjdu ako od ruky. Je dobré si tiež stanoviť nejaký deadline, ktorý nás bude poháňať k tomu, aby sme svoju úlohu dokončili rýchlejšie.
Nenechaj sa rozptyľovať
Pípne ti správa a hneď berieš do ruky mobil? Alebo ak pracuješ home-office, musíš ísť vyložiť práčku, umyť riad alebo navariť obed? Nenechaj sa rozptyľovať a sústreď sa len na to, čo momentálne musíš urobiť.
Najlepšie bude, ak si vypneš notifikácie, prípadne celé wi-fi alebo dáta. Inak ťa stále bude lákať brať mobil do ruky a sledovať, čo je nové vo svete. Môže ti to pripadať ako pár minút, ale keď zrátaš, koľko minút tráviš na sociálnych sieťach alebo internete, vznikne z toho dosť vysoké číslo, nemám pravdu?
Žiadny multitasking
Áno, my ženy dokážeme robiť viac vecí naraz, no ak chceš byť skutočne produktívna a stihnúť toho viac, mala by si sa zamerať len na jednu konkrétnu vec. Popri telefonovaní nevybavuj e-maily ani nič podobné, pretože žiadnu svoju úlohu potom neurobíš na 100 % a môže sa stať, že ju budeš musieť po sebe ešte aj opravovať, pretože si na niečo zabudla.
Nauč sa skôr vstávať
Ľudia sa delia na dva typy – tí, čo pracujú v noci, lebo sa vtedy lepšie dokážu sústrediť a tí, čo sú skôr ranné vtáčatá. Ak patríš do druhej skupiny, mala by si sa naučiť vstávať trochu skôr, než to bolo doteraz. Spočiatku si stačí budík nastaviť aj o 10 či 15 minút skôr a uvidíš, že za ten čas stihneš urobiť veľa vecí. Raz som si dokonca vyskúšala vstávanie o 5:30 a musím povedať, že môj život to zmenilo naozaj k lepšiemu.
Plánovanie
Ak máš pocit, že cez deň toho veľa nestíhaš, naplánuj si svoje aktivity už deň vopred. Večer si normálne spíš, čo všetko by si mala na ďalší deň urobiť a kedy by ti to vyhovovalo. Používaj pripomienky v mobile, ktoré ti dajú jasne najavo, že musíš niečo robiť. A keď ti potom ostane zvyšný čas, ten môžeš konečne využívať na niečo zmysluplné, na niečo, čo ťa poteší.