Možno to bude znieť ako klišé, no niekedy som si skoré vstávanie naozaj nedokázala predstaviť. Patrila som k ľuďom, ktorí mali nastavené aspoň dva či tri budíky a každých 5 minút si ich odkladali. A potom som sa čudovala, prečo sa vždy budím unavená a nedokážem ráno normálne fungovať.

Už počas vysokej školy som ale na sebe spozorovala, že keď si ráno natiahnem budík, aby som sa naučila na skúšku, dostanem do hlavy viac, než by som sa učila v noci. Vyskúšala som to raz, dvakrát, trikrát a čuduj sa svete, naozaj to fungovalo. Dokonca som sa nebudila s pocitom, že som spala len pár minút.

Keď som začala pracovať, dlhé mesiace som vstávala pravidelne o siedmej. Organizmus si na to dokonca tak zvykol, že aj keď som mala voľno, budila som sa sama od seba v približne rovnaký čas. Potom som zmenila prácu a ostala som doma na home-office. Väčšina ľudí, ktorí pracujú z domu, vstávajú, kedy sa im zachce a často ponocujú. Ja som vyskúšala niečo iné. Nevstávala som o siedmej, ale skúsila som si budík natiahnuť na 5:30.

zdroj: Photo by drobotdean from Freepik

Nebudeme si klamať, prvé rána neboli najľahšie. Bez kofeínu som nedokázala normálne fungovať. Po pár dňoch to už ale bolo oveľa lepšie. Ako prvé si vždy urobím kávu a pozriem e-maily, prípadne si napíšem úlohy, ktoré chcem v ten deň stihnúť urobiť. Zistila som, že je veľmi efektívne pracovať ráno, kedy iní ľudia ešte nie sú na sociálnych sieťach, a tak ma nemá kto a čo rozptyľovať. Ak pracujem poobede, vždy jedným očkom sledujem mobil a nové správy.

Ďalším dôležitým bodom môjho rána sú raňajky. Kedysi som raňajky vynechávala a kúpila som si niečo po ceste do roboty a, samozrejme, vždy to bolo niečo nezdravé. Teraz mám na prípravu raňajok čas a striedam výdatnejšie raňajky zložené z vajíčok, šunky či zeleniny so sladkou verziou v podobe kaše, prípadne jogurtu s müsli. Vždy ostanem na najbližších pár hodín nasýtená, mám dostatok energie a nepociťujem žiadnu únavu.

View this post on Instagram

Are you a fan of overnight oats?✨ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ This is one of the healthiest, quickest, most filling breakfast I have ever had! I put this together in a total of 5️⃣ minutes including the 2 minutes it took to prep it the night before and the 3 minutes it took this morning to add my toppings. So what’s your excuse to skip breakfast?! 😏 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ To be honest I’ve also had overnight oats for dinner when I need something fast and don’t want to cook 😂 Try these simple overnight oats for the warm mornings coming up ☀️ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🍌💙 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ * 1 cup Rolled Oats * 2 cups Almond Milk * 1/2 tbsp Maple Syrup * 1 tsp Vanilla Extract ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Toppings: ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ * Blueberries * Sliced Banana * Nut butter (I like @eatnuttzo chocolate power fuel) * Granola (I normally use nuts/seeds) ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Directions: ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 1. Add oats, almond milk, maple syrup and vanilla extract to a container and mix together. Place in the fridge overnight or for at least 2 hours. 2. Take oat container out of the fridge and add your favorite toppings! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #veganoats #oatsforbreakfast #veganblogger #foodblogger #veganaf #yummyrecipes #easyrecipes #veganrecipes #granola #veganbreakfast #veganideas #whatieatforbreakfast #healthyvegan #veganfoodblog #antioxidants #veganfoodporn #veganfoodporn #fastbreakfastideas #thevegansofig #vegancommunity #vegansofig #veganbreakfast #proteinoats #eatvegan #oatmealrecipe #veganfoodie #veganlifestyle #quarantinekitchen

A post shared by Anna | RDN 🌱 (@healthysimpleyum) on

Zo začiatku na mňa poobede vždy doľahla únava a nedokázala som nič urobiť. Raz za čas si preto doprajem na polhodinku alebo hodinku oddych a aj tak krátky čas stačí na to, aby sa telo znovu nakoplo. Poobedia preto využívam na voľnočasové aktivity ako cvičenie, chodenie na prechádzky, prípadne čítanie, meditovanie alebo samovzdelávanie. Keď človek začne skôr vstávať, až vtedy si uvedomí, koľko toho dokáže počas dňa postíhať. Už viac neexistuje výhovorka nemám čas.

Ja som vďaka skorému vstávaniu efektívnejšia a dokážem urobiť viac práce, ktorú by som inak robila celé poobedie. Iní ľudia zase využívajú skorší budíček na cvičenie či ranný beh. Netreba ale zabúdať na to, že kvôli skoršiemu vstávaniu je potrebné upraviť aj čas, kedy chodíš do postele. Ak budeš sledovať do polnoci seriály, samozrejme, že ráno nebudeš nabitá energiou. Ak však ale pôjdeš spať okolo desiatej, dopraješ si dostatok spánku potrebného pre tvoj organizmus. Určite to vyskúšaj, veď za to nič nedáš. Nevzdávaj to ale po jednom či dvoch dňoch, skús vydržať. A uvidíš, že naozaj je niečo pravdy na tom, že úspešní ľudia sú známi ako ranné vtáčatá.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.