Ak uvažuješ nad zmenou svojho životného štýlu, možno práve kombinácia bicyklovania a zdravej stravy je na začiatok tým správnym riešením. Ak chceš spojiť príjemné s užitočným, vysadni na bicykel a uvidíš že tvoje telo sa ti poďakuje!

Bicyklovanie je aeróbna aktivita, ktorá má mnoho výhod oproti iným. Jazda na bicykli je výborná aj na chudnutie, pretože spotreba kalórií je vysoká a zlepšuje metabolizmus. Je to veľmi dobrý prostriedok, ktorý častokrát donúti cvičiť aj ľudí s nadváhou, pretože sa pri ňom nenamáhajú kĺby. Pri pravidelných jazdách môžeš dokonca funkciu kĺbov posilniť.

Foto: pexels.com

Počas bicyklovania je zamestnané celé tvoje telo a podobne aj niektoré vnútorné procesy, predovšetkým práca krvného obehu. Veľmi dôležité je dodržiavať jeho pravidelnosť, dobrú prípravu pred bicyklovaním a taktiež nepodceňuj tepovú frekvenciu. Mala by byť na úrovni približne 120 úderov za minútu, ale je to individuálne vzhľadom na vek. 90 až 120 minút pred bicyklovaním si dopraj jedlo obsahujúce sacharidy a po skončení si daj jedlo ktoré obsahuje bielkoviny – proteíny.

Foto: pexels.com

Ako začať ?

Ak si v tejto oblasti nováčikom, začni s nenáročnými a kratšími trasami. Nikdy si nezabudni pribaliť vodu, pretože potením telo okrem tekutín stráca aj dôležité soli a minerály. Najideálnejšia je čistá voda, neochutená minerálna voda alebo iontový nápoj. Sladené limonády sa neodporúčajú. Príjem tekutín by si nemala v žiadnom prípade podceňovať a piť pravidelne, nie až vtedy keď si smädná. Vopred sa rozhodni či chceš bicyklovať rekreačne alebo tréningovo.

Rekreačné bicyklovanie

Pokiaľ plánuješ bicyklovať iba rekreačne, riaď sa svojím vlastným tempom. Pravidelnosť jázd záleží iba od teba a nemusíš si sledovať ani čas každej jazdy. Musím ťa ale upozorniť, že ak nemáš stanovený presný plán a cieľ zameraný na chudnutie, výsledky sa nemusia dostaviť tak rýchlo.

Foto: pexels.com

Tréningové bicyklovanie

Veľmi dôležité je posúdiť tvoj aktuálny zdravotný stav a stanoviť si cieľ. Potom sa môžeš pustiť do plánovania. Ak máš nejaké zdravotné problémy, vopred sa poraď s odborníkom. Pokiaľ chceš na svojom tele vidieť výsledky, vo všeobecnosti sa odporúča trénovať 4 – 5 krát týždenne po 30 – 40 minút. Všetko ale záleží od tvojho aktuálneho stavu vrátane momentálnej hmotnosti a cieľovej hmotnosti. Pravidelnosť jázd je u každého individuálna a mala by byť stanovená na mieru. Ak začneš so svojím tréningovým plánom, zapoj do toho aj zdravý jedálniček, pretože bez neho želané výsledky tak ľahko nedosiahneš.

Jazda na bicykli zlepšuje výdrž, posilňuje srdce, dopomáha ku kráse, zlepšuje imunitný systém, zmierňuje úzkosť a depresie a dokonca predlžuje život! Ak si ju obľúbiš, možno časom prídeš nato, že je to oveľa lacnejší a ekologickejší spôsob dopravy na aký si bola doteraz zvyknutá.

Foto: pexels.com

Nech si zvolíš akúkoľvek formu bicyklovania, pôsobí blahodárne na tvoje telo aj dušu. Predstavuje výborný spôsob, ako dosiahnuť svoje zdravšie a chudšie ja. Dokonale prečistí myseľ a usporiada všetky rozhádzané myšlienky. Ponúka ti možnosť na chvíľu vypnúť a zabudnúť na realitu. Bicykluješ a vnímaš len svoje telo a dych. Úžasne pri ňom zrelaxuješ, najmä ak sa nachádzaš v lone krásnej prírody.