
Známa módna značka Forever 21 čelí vážnym problémom. Po druhýkrát za šesť rokov požiadala o ochranu pred bankrotom a plánuje úplne opustiť americký trh. Ako uvádza Forbes, dôvodom má byť klesajúca návštevnosť obchodov v nákupných centrách a tvrdá konkurencia zo strany online gigantov, ako sú Shein a Temu.
Spoločnosť, ktorá bola kedysi ikonou rýchlej módy, sa už roky snažila prispôsobiť meniacemu sa trhu. Spotrebitelia sa postupne presunuli k online nakupovaniu, kde dominujú cenovo dostupnejšie značky s rýchlejšími dodacími časmi. Forever 21 sa nedokázal prispôsobiť tomuto trendu a napriek rôznym snahám o oživenie biznisu opäť padol do finančných problémov.
Čo bude ďalej?
Prevádzkovateľ predajní Forever 21, spoločnosť F21 OpCo, oznámil, že v najbližších mesiacoch sa začnú výpredaje a všetky predajne v USA budú postupne zatvorené. Ich e-shop bude ešte chvíľu fungovať, ale aj ten sa časom vypne. Medzinárodné pobočky však ostávajú v prevádzke – tie majú na starosti iní držitelia licencií, takže bankrot v USA ich neovplyvní.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Druhý pád v krátkom čase
Forever 21 už raz bankrot zažil v roku 2019. Vtedy sa mu podarilo prežiť vďaka investícii konzorcia, do ktorého patrili Authentic Brands Group, Simon Property Group a Brookfield Property Partners. Napriek tomu sa značka nedokázala vrátiť na výslnie a boj s konkurenciou definitívne prehrala.
Tento bankrot je ďalším dôkazom, že tradičný maloobchod sa mení. Spotrebitelia si vyberajú pohodlnejšie a lacnejšie nákupy online, a značky, ktoré sa neprispôsobia, jednoducho nemajú šancu. Forever 21 tak v USA definitívne končí – či prežije aspoň na medzinárodnej scéne, ukáže čas.
Zdroj: Forbes