Kylie Jenner je najmladšou miliardárkou sveta. Predbehla aj Marka Zuckerberga
LifePodľa Forbesu kozmetická spoločnosť Kylie Jenner už dosiahla hodnotu astronomických 900 miliónov dolárov. Ak k tejto sume prirátame aj všetky jej výnosy z podnikania, 21-ročnú influencerku môžeme oficiálne označiť za najmladšiu self-made miliardárku.
Podnikateľský príbeh mladej hviezdy je však pomerne kontroverzný. Mnohí totižto poukazujú na to, že Kylie nie je skutočnou osobnosťou, ktorá mení svet. Kritici tvrdia, že len využíva svoju bohatú a vplyvnú rodinu a taktiež jej túžba po dokonalom vzhľade nie je práve tým, čím by mala ísť príkladom dospievajúcim dievčatám.
Hovorkyňa amerického magazínu Forbes pre CNN uviedla, že sú si plne vedomí, že v rámci pojmu „self-made“ sú ľudia, na ktorých tento pojem sedí viac ako na iných. „Áno, Kylie pochádza z bohatej rodiny a zviditeľnila sa vďaka nej, avšak svoju spoločnosť vlastní sama a je hodnotená na základe príjmov, ktoré dosiahla sama ako aj na základe hodnoty spoločnosti, ktorú založila,” uviedla pre CNN.
Kylie Jenner sa preslávila najmä vďaka televíznej reality show „Keeping Up with the Kardashians“. V roku 2016 patrila medzi 10 najsledovanejších ľudí na Instagrame, aktuálne ju sleduje 128 miliónov ľudí.
Magazín Forbes ju dokonca označil ako tretiu najlepšie platenú celebritu za posledný rok, predbehol ju len bývalý americký profesionálny boxer Floyd Mayweather a americký herec George Clooney.
Či už chceme alebo nie, Kylie je na scéne a má veľký vplyv, ktorý sa dá merať nielen počtom fanúšikov na Instagrame, ale aj hodnotou jej spoločnosti Kylie Cosmetics, ktorú Forbes odhadol už v roku 2018 na 800 miliónov dolárov a v roku 2019 dokonca na 900 miliónov dolárov. Ak k tomuto pripočítame peniaze z rôznych kampaní a dividend, suma sa vyšplhá až na 1 miliardu dolárov. Len pre porovnanie, majetok sestry Kylie, Kim, je odhadovaný na 350 miliónov dolárov.
Aj keď je jej firma miliardovým biznisom, zdá sa až nepravdepodobné, že spoločnosť má len 7 stálych zamestnancov a 5 brigádnikov. O väčšinu chodu jej firmy sa totižto stará externá firma. Výrobu a balenie má na starosti kalifornská spoločnosť Seed Beauty, o predaj sa stará online predajca Shopify, financie a PR produktu zase zaisťuje jej matka výmenou za desatinu z tržieb.
Veľkou výhodou firmy je pre Kylie fakt, že sa do veľkej miery stará o marketing prostredníctvom svojich sociálnych sietí. Preto v tomto smere nemá takmer žiadne náklady a väčšina zisku putuje priamo na jej účet. Kylie Cosmetics v priebehu troch rokov svojej existencie dokázala vygenerovať 230 miliónov dolárov čistého zisku a stále rastie. Kylie dokonca tento rok prevzala titul, ktorý už niekoľko rokov drží zakladateľ Facebooku, Mark Zuckerberg, a to titul najmladšieho „self-made“ miliardára.
zdroj: CNN, Forbes, www.observer.com