Farfallamia – „motýlie“ čelenky
MódaMilujem, obdivujem a vzdávam hold ženám 21. storočia, ktoré hrdo vystúpia z radu. Ženy, ktoré majú nápad a neboja sa ho ukázať. Ženy, ktoré majú šmrnc a vynikajú svojou inakosťou. Ženy, ktoré svojou jedinečnou a kvalitnou tvorbou zodvihnú sebavedomie každej dáme, ktorá si chce „uletieť na krídlach motýľa“.
Presne takéto ženy sú Petra a Dominika. Mladé, krásne, s jasným cieľom a pohľadom na svet, ktorý nám, obyčajným smrteľníčkam, ponúkajú prostredníctvom ich e-shopu Farfallamia – dámske doplnky.
Motýľ- symbol radosti, vznešenosti a krásy
Farfallamia, teda v preklade môj motýľ, momentálne ponúka všetko, čo môže žene dotvoriť výsledný outfit , od čeleniek, šálov a čiapok až po šatky, kabelky a prívesky. Ale ako a čím to všetko začalo?
„Nápad , alebo skôr prvotný podnet, nastal približne dva roky dozadu, keď som sa rozhodla urobiť pre mňa a moju dcérku čelenky . Mala som doma jeden starý šál, ktorý bol zhotovený z úpletu a výborne sa hodil na moju čelenku, o ktorej som mala svoju predstavu, no nebola nikde dostupná. Fotografiu s hotovou čelenkou som pridala na Instagram a zožala úspech. Veľa kočiek sa dopytovalo, kde som ju kúpila, a tým sa to celé začalo. Do tohto môjho nápadu som prizvala dlhoročnú priateľku Dominiku, ktorá moju ponuku s nadšením prijala, a tak sme si spoločne začali „letieť na krídlach nášho motýľa“, hovorí Petra, zakladateľka Farfallamii.
Petra zároveň spomína na úplne prvú čelenku, ktorú vyrobili spolu s Dominikou.
„Pamätám si, ako sme sedeli vedľa seba, v rukách sme držali kus látky a čarovali, premýšľali, akú jej dať podobu. Začiatky boli krásne, nezabudnuteľné, no zároveň aj veľmi náročné. Len naši najbližší vedia, koľko úsilia nás stálo dostať Farfallu tam, kde je teraz.“
Momentálna podoba čeleniek je iná ako tie prvé, pôvodné, dievčatá sa ich snažili každým dňom zdokonaľovať a vyhovieť tak požiadavkám zákazníčok.
Prvé dve čelenky Farfallamia, ktoré si Petra s Dominikou nechali na pamiatku.
Život vo Farfalle
Tím Farfallamia v prvom rade tvoria Petra a Dominika, starajú sa o návrhy, vyberajú, nakupujú, kombinujú, navrhujú a v neposlednom rade riešia marketing, reklamu a odosielanie zásielok klientom. V ich tíme sú však aj dve šikovné krajčírky a dve šikovné dievčatá ako pomocná sila.
„Sú to také naše pravé ruky a sme za ne nesmierne vďačné, pretože náš tím je skvelý i vďaka nim!“, hrdo rozpráva Petra. Na výrobu svojich produktov používajú len kvalitný materiál, na ktorom, ako hovorí Petra, si veľmi zakladajú. O tom sa už presvedčilo aj niekoľko známych osobností, ako napríklad Anita Soul, Twiins, Diana Hágerová , Zuzana Vačková, Lucia Sládečková, Daniela a Ivana Christová, Lucia Barmošová, Agnes Číra či Jeanette Borhyová, ktoré „motýlie čelenky“ s hrdosťou prezentujú aj na verejnosti.
„ Spolupracujeme výhradne s butikmi – značkami, ktoré nás oslovia svojim štýlom, a ktoré nám majú čo ponúknuť pre náš rozvoj. Momentálne máme rozbehnutých niekoľko zaujímavých spoluprác, napríklad s košickým butikom SloCz Slovak & Czech design, a tiež Sugarbird Trnava a pripravujeme ďalšie. Taktiež spolupracujeme s blogermi, ktorí upútajú našu pozornosť, a ktorí nás zaujmú spôsobom , ako vnímajú a navonok prezentujú módu“, dodáva Petra.
Ako nám čelenky zmenili svet
„Úplne! Samozrejme v tom najkrajšom ponímaní, nakoľko sme našli vo Farfalle samé seba…to, v čom vynikáme a to, čím vieme robiť ľuďom radosť. Farfalla je ako naše dieťa, ktoré rastie, robí radosť, ale aj starosť, to k tomu patrí. Farfalla je pre nás možnosť sebarealizácie, spôsob, ktorým vyjadrujeme svoju lásku k móde. Život nám nezmenili čelenky, život nám zmenila Farfallamia ako taká, pretože to už dávno nie je len o čelenkách. Rozvíjame sa a už teraz pracujeme na vlastnej kolekcii oblečenia. Sny sa plnia“, hovoria dievčatá s iskrami v očiach, s radosťou a očakávaním, čo ich ešte čaká.
V módnom svete, v podnikaní ako takom a pri práci s ľuďmi majú veľa radostných zážitkov i pozitívnu spätnú väzbu. Najviac ich poteší, keď vidia ľudí na ulici, v podnikoch či v obchodných centrách nosiť ich doplnky, alebo keď zazrú ich tvorbu v televízii, či v časopisoch. Samozrejme, každé pre má aj svoje proti a za najväčšiu negatívnu skúsenosť považujú závisť.
„Stretli sme sa s množstvom závistlivých ľudí, ktorí svoj neúspech pretavili do závisti a zloby, dokonca privlastňovania si našich nápadov a očierňovania nášho mena. A v neposlednom rade sme sa stretli s kopírovaním Farfally. Pre nás sú to ľudia, ktorí nemajú rešpekt ani úctu a siahajú na niečo, čo im nepatrí a vydávajú to za vlastné.“
Dievčatá, zo srdca vám prajeme úspech, rozvoj a veľa spokojných žien, ktoré tvoria „Farfallamia rodinu“. Ďakujeme, že ste do našich dámskych šatníkov vdýchli kúsok z vašej neobyčajnej tvorby a veríme, že o vás ešte budeme počuť, a že vaše nápady sa budú rozvíjať tým najlepším smerom.