Keď sa ráno zobudíš s pocitom, že nechceš aby ťa ktokoľvek otravoval, pozastavíš sa nad tým a snažíš sa zistiť prečo ťa tento pocit ovládol?

Pravdepodobne nie. Tieto zlé nálady zvykneme prisudzovať „pondelkom“ alebo „skorým ránam“ ako naše „náladové začiatky dní/týždňov“. Málokedy však venujeme pozornosť samým sebe a zameriame sa na časti nášho života, ktoré mohli takúto náladu spôsobiť.

Takže, ak  tvoja nálada už nemôže byť „lepšia“, tu je zopár drobných vychytávok práve pre teba, ktoré môžeš robiť denne a ktoré ti ju zaručene zlepšia.

1. Začni jesť zdravšie

Štandardné „chutné jedlo“ je často vyprážané a obalené v nejakom druhu syra alebo v litroch tuku. Podľa doktorov, nezdravé stravovanie môže viesť k tvojmu nevrlejšiemu ja.

Takže, keď sa cítiš zle, zvoľ výživnejšiu alternatívu namiesto nezdravých jedál. Naozaj chutné jedlo je často oveľa viac výživné a zdravšie /navyše ak ideš niekam do fastfoodu, po polhodinke strávenej v miestnosti kde sa vypráža, budeš smrdieť ako jedna veľká, vyprážaná hranolka/.

Vedci tvrdia, že naozaj existujú potraviny, ktoré ti dokážu náladu zlepšiť a nie zhoršiť. Napríklad káva v primeranom množstve je spojená s potláčaním depresií a jej spotreba dobrých tukov / ako sú napríklad tie , ktoré obsahujú omega – 3 mastné kyseliny/ je spojená s nižšou úrovňou úzkosti .

2. Zabehaj si

Ak si niekedy počula o „runners high“ nemalo by pre Teba byť prekvapením, že beh môže urobiť s tvojou náladou divy

Doktori  tvrdia, že 30 minút chôdze na bežiacom páse môže zlepšiť tvoju náladu, aj keď trpíš depresiou.

Taktiež tvrdia, že beh zvyšuje hladinu neurotransmiterov ako napríklad epinefrín , serotonín , dopamín a noradrenalín. Tieto všetky ovplyvňujú tvoju energetickú hladinu  a taktiež sa budeš cítiť skvele po náročnom tréningu

3. Vypočuj si jazz

Jazz dokáže rozšíriť cievy až o 30% a práve preto znižuje stres a krvný tlak.

Ľudia, ktorí počúvajú jazz sú v priemere až o 25% menej deprimovaní ako tí, ktorí tento druh hudby nepočúvajú.

Navyše sa jazz skvelo hodí na romantický večer s tvojou drahou polovičkou. Takže nabudúce si k dobrému vínku pustite jazz a endorfíny sa budú len tak hemžiť.

4. Vypoť zo seba všetko zlé v saune 

Ak máš za sebou náročný deň „všetko to zo seba vypoť.“

Keď vidíš, ako sa z teba vyplavujú všetky tie toxíny a stres, ktoré sa v tebe celý deň zbierali, zanechá to v tebe pocit uvoľnenosti a tvoje telo bude svieže a posilnené.

Sauna môže podľa  denníka New Science do vysokej miery vplývať na tvoju náladu a celkové zdravie. Podľa neho sa ľudom s chronickým zlyhávaním srdca, ktorí si dopriali saunu 5 krát do týždňa počas 3 týždňov, zlepšila činnosť srdca a taktiež môžu vykonávať oveľa viac činností ako dovtedy.

Taktiež neuróny, ktoré uvoľňujú serotonín /ktorý je spätý s pocitmi šťastia a eufórie/ sú katalyzované vysokou teplotou.

A ak chceš zo saunovania vyťažiť naozaj maximum, odporúča sa vziať si do sauny vôňu eukalyptu alebo mäty, ktoré ti zaručene uľahčia dýchanie.

5. Privoňaj si k citrónu

Hoci táto metóda môže vyzerať troška zvláštne, ukázalo sa, že dokáže robiť divy.

Citrusová vôňa patrí medzi najupokojúcejšie, pokiaľ ide o zmiernenie stresu. Totižto vôňa sviežeho ovocia dokáže úžasné veci ako napríklad zmenšiť úzkosť a tým pádom celkovo zlepšiť náladu.

Takže, ak si zástancom aromaterapie, pri ďalšom doplňovaní voňavých zásob zvoľ namiesto levandule, vôňu citrusových plodov.

foto: Denni Van Huis