Slovenský dizajn a biznis v Číne: Obchodná misia Harbin 2025 na čele s Lenkou Suchovou
MódaSlovensko nezaháľa a hneď po sviatkoch podniká významný krok v oblasti diplomacie a medzinárodného podnikania. Už v týchto dňoch od 8. do 16. januára 2025 sa v čínskom Harbine, metropole ľadu, koná obchodná misia organizovaná Lenkou Suchovou a jej platformou Global Fashion Net (GFN) v spolupráci s Hong Bo Group. Táto jedinečná misia spája slovenských návrhárov a podnikateľov s čínskou obchodnou a módnou komunitou na prestížnom svetovom podujatí Harbin Fashion Week 2025. Práve na Harbin Fashion Week sa za posledných 25 rokov vystriedalo už viac než 1000 dizajnérov a Slovensko v jeho 26. ročníku nebude výnimkou.
Ciele misie Global Fashion Net
- Prezentáciu slovenského dizajnu: Slovenský módny talent budú reprezentovať Boris Hanečka, ktorý sa v Číne predstaví prvýkrát, a Ida Sándor, ktorá v Harbine predstaví už po piaty krát. Okrem Slovákov sú súčasťou misie aj maďarská návrhárka Noémi Bráz, španielska návrhárka Alexandra Alonso či Adnan Hajrulahovic Haad z Bosny a Hercegoviny, ktorý prepája Harbin Fashion Week s platformou European Fashion Passport.
- Rozvoj obchodných príležitostí: B2B a B2G stretnutia otvoria dvere k novým partnerstvám v oblastiach módy, automobilového priemyslu, technológií či turizmu. Na misii sa zúčastňuje aj košický podnikateľ Štefan Valas, Ľubomír Nagy ako speaker o marketingu a reklame a v neposlednom rade Radka Mazákova, ktorá oficiálne zastupuje FIM Snowcross World Championship – Kayseri Erciyes, Turkiye
- Kultúrnu výmenu: Slovenský dizajn a kreativita nájdu odozvu v Číne, kde je dopyt po unikátnych európskych projektoch. Lenka Suchová túto misiu organizuje už vyše 11 rokov, pričom tento rok je táto jej najväčšia v Číne.
- Budovanie vzťahov: Podpora spolupráce medzi slovenskými podnikateľmi a čínskymi organizáciami vytvára priestor pre dlhodobé partnerstvá. Počas dní v Harbine sa účastníci misie stretú aj s veľvyslancom Slovenska v Číne, E. Petrom Lizákom.
Hlavné osobnosti a účastníci
- Lenka Suchová: Zakladateľka platformy Global Fashion Net a hlavná organizátorka misie. Jej víziou je prepájať slovenskú kreativitu s globálnym biznisom.
- Boris Hanečka: Renomovaný návrhár, ktorý na Harbin Fashion Week debutuje s kolekciou inšpirovanou belasým ľadom a nonšalantnosťou šachu.
- Ida Sándor: Dizajnérka známa svojím minimalistickým štýlom, ktorá bude na Harbin Fashion Week reprezentovať Slovensko už po piaty krát.
- Slovenskí podnikatelia: Delegácia zahŕňa zástupcov rôznych sektorov, od módy a automobilový priemysel až po cestovný ruch a šport.
Program misie Harbin 2025
- B2B a B2G rokovania – Stretnutia so zástupcami čínskeho biznisu a vládnych organizácií.
- Veľké módne prehliadky Borisa Hanečku a Idy Sándor – Slovenský dizajn na svetovej scéne s 80 metrovým mólom a desiatkami modeliek.
- Business Brunch s veľvyslancom E. Petrom Lizákom – Diskusia o obchodných možnostiach medzi Slovenskom a Čínou.
- Snaha o vytvorenie medzinárodnej módnej a obchodnej aliancie – GLOBAL FASHION NET + EUROPEAN FASHION PASSPORT + HARBIN FASHION WEEK – trojuholníková módna a obchodná kolíska medzi Slovenskom, Čínou a Bosnou a Hercegovinou.
Význam Harbin Fashion Week
Harbin Fashion Week patrí medzi najvýznamnejšie módne podujatia v Ázii a objemom sa radí medzi tie najväčšie celosvetovo. Historicky s viac než tisíckou návrhárov z celého sveta a širokou mediálnou pozornosťou predstavuje platformu, ktorá otvára dvere k novým obchodným príležitostiam a kultúrnemu porozumeniu. Účasť Slovenska na tomto podujatí je dôležitým krokom pre budovanie nášho medzinárodného renomé.
Zdroj: Tlačová správa Global Fashion Net