H&M s potešením oznamuje, že po exkluzívnej pred-kolekcii šiat sa v marci 2020 začne v plnom rozsahu spolupráca s kolumbijskou návrhárkou Johannou Ortiz. Kolekcia 19 kúskov, ktorá zahŕňa dámske šaty, topy, sukne a plavky, predstavuje exotickú farebnú paletu, tropické kvetiny a dramatické siluety, ktoré sa stali synonymom značky Ortiz. Hlavná kolekcia bude predstavená vo vybraných obchodoch H&M a online 12. marca.
Spolupráca je skutočným stretnutím myslí: dizajnérsky tím H&M odcestoval do rodného mesta dizajnérky, Cali – tiež známeho ako hlavné mesto Salsy v Kolumbii, aby úplne pochopil zložitú konštrukciu, ktorá stojí za dizajnérskymi, veľmi lichotivými návrhmi.
Tím, ktorý hosťovala Johanna, vo svojom elegantne zdobenom dome, bol ponorený do sofistikovaného bohémskeho sveta Ortiz, aby si prezrel jej archív a preskúmal jej typické tropické potlače v nových farebných paletách.
Kľúčové kusy zahŕňajú žiarivo – červené maxi šaty, purpurové šaty s anglickou výšivkou, čierne vzorované šaty po zem z viskózoveho krepu – jedného z obľúbených materiálov Ortiz – a popelínovú sukňu na zips. Extravagantné volány sú dôležitým prvkom dizajnu, dokonca sa objavujú aj na asymetrických plavkách. Kolekcia tiež obsahuje tunikovú popelínovú košeľu a monochromatické blúzky, ktoré čistia paletu svojou jednoduchosťou.
„Znak Kolumbie – rytmus tanca Salsa, krása elegantných orchideí a paliem, ktoré tancujú pri ružovom západe slnka – práve to môžete cítiť v každom dizajne Johanny Ortiz. Som nadšená, že som dokázala naplniť túto kolekciu pôvabom a predstaviť latinskoamerickú kultúru zákazníkom H&M. Dúfam, že zákazníčky budú nosiť kusy z kolekcie naboso a s krásnou kvetinou vo vlasoch,“ hovorí Johanna Ortiz, dizajnérka a generálna riaditeľka značky.
„Johanna Ortiz má cit pre vytváranie sebavedomých a farebných vzorov, vďaka ktorým máte chuť tancovať. Táto kolekcia je oslavou kolumbijskej tvorivej histórie a remeselníctva a zároveň príležitosťou priniesť Johannin typický štýl našim zákazníčkam. Reakcie na pred-kolekciu boli veľmi pozitívne a teraz sa nemôžeme dočkať, až uvidíme, ako našich zákazníkov osloví táto vzrušujúca kolekcia,“ hovorí Maria Östblom, vedúca dámskeho dizajnu v spoločnosti H&M.