Influencerky Rachellkka a Stanka z Ruže sa vyjadrili: Boli obeťami podvodu?
Aktuálne a ŠoubizSlovenský šoubiznis
Internet žije škandálom, ktorý rozpútal YouTuber a víťaz Survivoru Martin „Mikýř“ Mikyska. Jeho sociálny experiment, odvysielaný na YouTube, mal odhaliť, koľko influencerov by podľahlo ponuke propagovať Čínu za exkluzívny výlet. Medzi oslovenými boli aj Stanislava Lučková a Rachellkka so svojím partnerom Pufflickom. Stanka aj Ráchel sa k situácii vyjadrili na Instagrame.
Mikýřov experiment spočíval v rozoslaní 40 e-mailov influencerom, vrátane spomínaných, s ponukou na cestu do Číny, ktorá mala slúžiť ako propaganda pre čínsku televíziu.
Rachellkka však tvrdí, že ponuka bola predstavená úplne inak. „Rada by som uviedla veci na pravú mieru. Keď sme boli v úvode kontaktovaní, bolo nám predstavené úplne iné zadanie – spolupráca mala mať formu hereckej účasti vo fiktívnom projekte,“ opísala.
„Nebolo od nás požadované propagovanie produktu, služby či politickej myšlienky na sociálnych sieťach. Oslovení sme boli práve preto, že máme skúsenosti s prácou pred kamerou. Tvrdenia, že podporujeme určitý režim alebo že za finančnú odmenu ,urobíme čokoľvek‘, sú absolútne nepravdivé a mimoriadne poškodzujúce,“ pokračovala v príspevku.
„Nikdy by sme neparticipovali na projekte, ktorý by v akomkoľvek smere podporoval čínsku propagandu – ani vedome, ani za žiadnych podmienok. Žiadne takéto súvislosti neboli počas komunikácie ani osobného stretnutia spomenuté, a celá situácia bola postavená na cielene zavádzajúcej a nepravdivej komunikácii zo strany autora videa. Zvažujeme právne kroky vo veci porušenia GDPR a poškodzovania dobrého mena, keďže sme boli bez nášho vedomia a súhlasu nahrávaní, a výsledný obsah bol prezentovaný v manipulatívnom a zavádzajúcom kontexte,“ dodala.
View this post on Instagram
Rachellkka zverejnila aj e-mail
Bolo v ňom uvedené: „Chceme Číne a jej obyvateľom ukázať, že je ich štát turisticky atraktívny aj pre návštevníkov Európy, a preto sa spájame s európskymi influencermi, ktorí radi cestujú a berieme ich na exkluzívnu dovolenku. Nevyžadujeme, aby ste čokoľvek zverejňovali na svoje sociálne siete. Z cesty vznikne niekoľko výstupov len pre čínsky trh, a preto propagácia na vašich osobných sieťach nie je nutná.“
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane