Zara je kráľovnou módnych obchodov: Čím to je, že je tak úspešná?
MódaMaterská spoločnosť známej módnej značky Zara, Inditex, práve dosiahla monumentálny míľnik! Hodnota Inditexu na trhu je viac ako 100 miliard eur a stala sa najhodnotnejšou firmou v Španielsku.
Prečo je Zara taká úspešná? Pre jej unikátnu stratégiu! Žiadne obrovské náklady jednotlivých módnych kúskov, ktoré potom nosí celý svet a ty máš pomaly problém vziať si ho von. Zara produkuje textil v malých množstvách a svoje kolekcie mení oveľa častejšie, ako ktokoľvek iný. Zara nemá problém vydať novú kolekciu aj raz za dva týždne.
Táto stratégia je úspešná z dvoch dôvodov. Jednak medzi zákazníkmi vytvára vernosť. Ľudia majú pocit, že aby nezmeškali žiadny nový kúsok, potrebujú chodiť do Zary pravidelne. Vedia, že narozdiel od niektorých značiek, ktoré ponúkajú rovnaké tričká aj roky, tu nájdu takmer vždy niečo nové.
Zákazník si tiež lepšie rozmyslí, či si vec kúpi. O týždeň už túto možnosť dosť možno mať nebude. Zara okrem toho produkuje dizajnérske kúsky s čistejším dizajnom, ako jej priama konkurencia v podobe H&M a Forever 21.
Report z Goldman Sachs perfektne vystihuje, prečo je Zara schopná vyzvať tých najväčších módnych gigantov.
Tradičné módne značky majú tímy dizajnérov, ktorí navrhujú módu na celý rok dopredu. A práve tu prichádza najväčšie riziko. V takom šialenom a nepredvídateľnom priemysle sa jednoducho netrafíš a celý tvoj rok je pokazený. Tržby predajcov ako Gap, Abercrombie & Fitch, Ann Taylor či American Eagle tak môžu ktorýkoľvek rok výrazne klesnúť.
Napriek výraznej dominancií na svetových trhoch Inditex nezastavuje a ďalej vo svojom rozvoji pokračuje. Len do konca roka plánuje firma otvoriť na Manhattane osem nových pobočiek.
Je to skvelá firma, so skvelým konceptom a logickým rastom. Navyše, potenciál na ďalší rast tam stále je.
Kam to môže Zara dotiahnuť? S týmto prístupom určite ďaleko. No úspech Inditex-u určite nenechá konkurenciu chladnou. V konečnom dôsledku tým ale získame hlavne my, zákazníci.
zdroj: businessinsider.com