Patríte, či poznáte nákupné maniačky, ktoré nemôžu odolať kúpe nového kúsku oblečenia a zároveň sa nevedia zbaviť plnej skrine vecí? V tomto prípade ste v správny čas na správnom mieste. Tento článok vám ponúka spôsob ako vyriešiť túto dilemu.

Čo je to zač Mulin.sk?

Mulin.sk je web, ktorý slúži na sprostredkovanie predaja a nákupu štýlových vecí od bežných ľudí, ktorí sú na stránke zaregistrovaní ako samostatní predajcovia. Svoje nové, či zachovalé oblečenie tak vedia predať prostredníctvom pekne nafotených fotiek s popisom, ktoré umiestnia na webe. O objednávke, ktorá je záväzná sú informovaní e-mailom a produkt tak vedia priamo vyexpedovať kupujúcemu na základe podmienok, ktoré si predajca vo svojom profile nastaví. U nás má všetko svoj štýl, nakoľko si zakladáme na tom, aby všetky veci boli pekné, zachovalé a „IN“.

14435293_1265930816772308_4361947479683624348_o foto: mulin.sk

Prečo Mulin.sk?

Projekt Mulin.sk má svoj názov odvodený od francúzskeho slova moulin, čo v preklade znamená mlyn. Znamená to, že aj oblečenie ako také sa určitým spôsobom točí, koluje medzi ľuďmi a tí ho vedia znovu použiť. Každý kúsok v našej skrini má svoju “dušu” a to, že sa nám už nepáči, alebo sa v ňom necítime dobre predsa neznamená, že sa nemôže páčiť niekomu inému. Dajme preto spolu veciam druhú šancu.

 

Ako vlastne Mulin vznikol, kto ho vymyslel a kto za týmto projektom stojí?

Myšlienka založiť Mulin.sk sa zrodila v hlave môjho priateľa Lukáša po tom, ako sme začali spolu bývať. Čoraz častejšie sledoval, ako veci v mojej skrini neustále pribúdajú, no miesto pre ne akosi nerastie. Nakoľko videl tú radosť, ktorú žena prežíva kúpou každého nového kúsku, začal tak premýšľať nad tým, ako mi túto radosť nepokaziť a zároveň vyriešiť problém „čo s pribúdajúcimi vecami?”

V jeho hlave sa zrodil super nápad – vymyslieť štýlový bazár, kde ľudia budú môcť predať svoje zachovalé oblečenie, ktoré nenosia, prestalo sa im páčiť, či sa do neho už nezmestia. Pre túto myšlienku sa nadchlo aj moje ženské srdce, nakoľko kreatívne veci vymýšľam a „stajlujem“ veľmi rada. A tak vznikol Mulin. Presne 20.apríla 2016.

03_ foto: mulin.sk

Aké boli začiatky projektu Mulin.sk?

Lukáš vytvoril web Mulin.sk, zaobstarali sme si 200 kusov oblečenia od našich známych, ktoré sme pridali na stránku a začali ich propagovať. Vymýšľanie textov, fotenie, blogy, marketing … to zase je moja parketa. Mulin sa pomaly začal dostávať do povedomia, ľudia sa začali o neho zaujímať a písať nám, čo nás veľmi teší. Nakoľko máme radi osobný kontakt s ľuďmi, chceli sme sa s predávajúcimi spoznať aj osobne, a to bol dôvod, prečo sme sa rozhodli zúčastňovať rôznych bazárov, kde ľuďom predstavujeme náš projekt.

Snažíme sa vytvoriť komunitu ľudí, ktorí rozmýšľajú podobným smerom ako my. Spolu s Mulinom sme sa zúčastnili aj súťaže pre začínajúce podnikateľky, ktorú organizovala Slovenská sporiteľňa. Mali sme možnosť stretnúť veľa inšpiratívnych ľudí, vďaka ktorým sme zistili ako správne monetizovať svoj projekt, ako ho zoškálovať a posunúť sa ďalej.

Prečo by sa projekt Mulin.sk mal páčiť najmä ženám?

My, ženy chceme vždy vyzerať pekne, módne a štýlovo. Preto sa o seba náležite staráme, dbáme o seba a rady sa vkusne obliekame. Máme plné skrine oblečenia, no napriek tomu si nemáme čo obliecť. Problém možno vzniká tým, že niektoré veci ani nenosíme, aj to je dôvod prečo sa nám v skrini len hromadia a neustále pribúdajú.

V dnešnej dobe nie je náročné vybrať sa do nákupného centra s celou výplatou a minúť ju tam hoci aj celú. Takýmto nákupom možno získame chvíľkový dobrý pocit, že sa budeme novým kúskom niekomu viac páčiť než obyčajne. Možno však nadobudneme aj pocit, že sme minuli kopec peňazí, ktoré by sa dali minúť aj rozumnejším spôsobom. Dnes nám to nepríde už ani zvláštne. Fungujeme takto bežne … ale zamysleli sme sa niekedy nad tým, odkiaľ pochádza naše oblečenie, ktoré neustále nakupujeme?

14225393_1248710158494374_1324644524973525695_n foto: mulin.sk

Má teda projekt Mulin.sk ešte aj nejaký iný rozmer?

Vďaka projektu Mulin.sk sme sa s Lukášom dozvedeli množstvo informácií o tom, ako sa oblečenie vyrába, akou cestou prejde, kým sa dostane priamo k nám. Zistili sme, že nie všade majú zamestnanci medzi ktorými sú bohužiaľ aj deti dôstojné pracovné podmienky. Vedel si, že na výrobu jedného svetra sa minie aj 3000 l vody a toxické látky sú pri výrobe vypúšťané priamo do vody?

Smutné je, že tieto skutočnosti si častokrát ani neuvedomujeme, práve naopak, nepriamo ich svojimi nákupmi podporujeme. Nákup a predaj oblečenia cez Mulin.sk ponúka alternatívne riešenie pre ľudí, ktorým záleží na životnom prostredí a nechcú podporovať výrobcov, ktorí zneužívajú lacnú pracovnú silu. A preto je našou motiváciou rozvíjať projekt Mulin.sk stále viac.

Aké máte najbližie plány do budúcna?

Našim najbližším cieľom je nájsť 20 potenciálnych predajkýň, ktorým sa páči náš projekt, zaujímajú sa o módu a majú pekné štýlové kúsky vo svojej skrini, ktoré by chceli predať. Máme v pláne zorganizovať workshop, kde ich chceme zaškoliť, dať im praktické rady ako postupovať a úspešne predávať s Mulinom.sk. Zároveň ich zasponzorujeme originálnymi krabicami s našim logom, pod ktorým môžu svoje veci predávať. Ak ste sa v tomto článku našli a chceli by ste sa k nám pridať, napíšte nám na styl@mulin.sk, určite sa potešíme.

mg_3538_2 foto: mulin.sk

Čo by si odporúčila tým, ktorí chcú začať predávať svoje oblečenie cez Mulin.sk?

Začnite! Vaše oblečenie stačí nafotiť, pridať na stránku www.mulin.sk a môžete začať zarábať. Ak neviete ako na to, tu je link na zopár vzácnych rád, ktoré vám s tým pomôžu. V prípade, že si chcete prečítať viac, než len „základný návod“ a máte ambíciu stať sa úspešným predajcom na Muline, prikladám článok, ktorý vám s tým pomôže.

Vďaka projektu Mulin.sk putujú štýlové a pekné kúsky od jedného majiteľa k druhému a vy získate pocit, že ste urobili dobrú vec pre seba aj pre nás ostatných.

Pre aktuálne informácie o nás a o našich nových produktoch, navštívite aj našu facebookovú stránku https://facebook.com/mulin.sk Budeme radi, ak sa pripojíte a spolu rozbehneme projekt za dobrú vec. Ďakujeme.

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórie Móda