9 tipov, ako na správny timemanagment

Asi každá z nás sa už ocitla v situácii, kedy povinností bolo príliš a času primálo. Práve v takýchto chvíľach ti môže významne pomôcť správny timemanagement. Poradíme ti, ako na to. 

Efektívny timemanagement je kľúčom k úspechom v pracovnom aj osobnom živote. Nezáleží na tom, či študuješ, pracuješ alebo si mamina na plný úväzok. Ak máš určitú zodpovednosť a ďalšie povinnosti k tomu, musíš vedieť správne narábať so svojím časom.

Navyše, správnym timemanagementom eliminuješ aj stres, ktorý ti často pri povinnostiach spôsobuje časová tieseň. Toto sú tipy, ako vyhrať boj s časom.

9 tipov, ako na efektívny timemanagement

1. Snaž sa robiť menej vecí naraz

Hoci je v niektorých situáciách multitasking skvelý, rovnako môže viesť k zníženiu kvality práce a zvýšeniu stresu. Sústreď sa na jednu úlohu naraz a dokonči ju, než prejdeš na ďalšiu. Vďaka tomuto prístupu budeš efektívnejšia a menej unavená.

2. Vytváraj si časové bloky

Časové blokovanie je technika, pri ktorej si plánuješ konkrétne časové úseky na jednotlivé úlohy alebo projekty. Pomôže ti to lepšie sa sústrediť a minimalizovať prechody medzi rôznymi činnosťami.

Žena v práci
zdroj: Pexels/Andrew Neel

3. Využívaj „mŕtvy čas“

Takzvaný mŕtvy čas sú chvíle, keď čakáš alebo nemôžeš robiť plnohodnotnú prácu. Napríklad cestovanie verejnou dopravou, čakanie v rade či počas prestávky. Využi tento čas efektívne. Napríklad na čítanie, učenie alebo plánovanie svojich ďalších krokov.

4. Zjednoduš svoje prostredie

Čisté a organizované pracovné prostredie môže výrazne zvýšiť tvoju produktivitu. Preto sa zbav zbytočností, udržuj poriadok na stole, aj v počítači či medzi papiermi. Prehľadnosť ti pomôže rýchlejšie nájsť to, čo potrebuješ a sústrediť sa na prácu.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórie Life