Ako na efektívny timemanagement? Vďaka týmto 9 tipom vyhráš nad povinnosťami
LifeAsi každá z nás sa už ocitla v situácii, kedy povinností bolo príliš a času primálo. Práve v takýchto chvíľach ti môže významne pomôcť správny timemanagement. Poradíme ti, ako na to.
Efektívny timemanagement je kľúčom k úspechom v pracovnom aj osobnom živote. Nezáleží na tom, či študuješ, pracuješ alebo si mamina na plný úväzok. Ak máš určitú zodpovednosť a ďalšie povinnosti k tomu, musíš vedieť správne narábať so svojím časom.
Navyše, správnym timemanagementom eliminuješ aj stres, ktorý ti často pri povinnostiach spôsobuje časová tieseň. Toto sú tipy, ako vyhrať boj s časom.
9 tipov, ako na efektívny timemanagement
1. Snaž sa robiť menej vecí naraz
Hoci je v niektorých situáciách multitasking skvelý, rovnako môže viesť k zníženiu kvality práce a zvýšeniu stresu. Sústreď sa na jednu úlohu naraz a dokonči ju, než prejdeš na ďalšiu. Vďaka tomuto prístupu budeš efektívnejšia a menej unavená.
2. Vytváraj si časové bloky
Časové blokovanie je technika, pri ktorej si plánuješ konkrétne časové úseky na jednotlivé úlohy alebo projekty. Pomôže ti to lepšie sa sústrediť a minimalizovať prechody medzi rôznymi činnosťami.
3. Využívaj „mŕtvy čas“
Takzvaný mŕtvy čas sú chvíle, keď čakáš alebo nemôžeš robiť plnohodnotnú prácu. Napríklad cestovanie verejnou dopravou, čakanie v rade či počas prestávky. Využi tento čas efektívne. Napríklad na čítanie, učenie alebo plánovanie svojich ďalších krokov.
4. Zjednoduš svoje prostredie
Čisté a organizované pracovné prostredie môže výrazne zvýšiť tvoju produktivitu. Preto sa zbav zbytočností, udržuj poriadok na stole, aj v počítači či medzi papiermi. Prehľadnosť ti pomôže rýchlejšie nájsť to, čo potrebuješ a sústrediť sa na prácu.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.