Photo by Mateus Campos Felipe from Unsplash

Nie každý dokáže byť šéfom a ženy na vedúcich pozíciách to mávajú niekedy ešte náročnejšie. Ak však nechceš, aby ťa všetci za chrbtom ohovárali a chceš, aby sa tvoji zamestnanci cítili v práci dobre, mala by si upriamiť pozornosť na nasledovné veci.

Niektoré z nich možno budú zo začiatku náročné, no dá sa to naučiť. Ak chceš byť dobrou šéfkou, ktorú budú ostatní tolerovať, nesmieš myslieť a hovoriť všetko ako „ja“, ale mala by si hovoriť „my“ ako firma. Uvidíš, že aj pracovníci ťa vtedy budú vnímať trochu inak. 

zdroj: Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Okrem toho by si však nemala zabúdať na niektoré vlastnosti, ktoré sa v takejto pozícii jednoducho vyžadujú.

Empatia a optimizmus

Ak budeš každému rozkazovať, budeš panovačná, na všetkých budeš kričať a budeš medzi nich rozosievať negatívnu energiu, asi ťa nebudú uznávať. Ak však zvolíš empatický prístup, budeš dobre naladená, budeš sa usmievať a budeš s nimi predovšetkým komunikovať, si na dobrej ceste.

Pri rozhovoroch zase mysli na to, že každý sme iný, preto by si mala zvoliť osobitný prístup ku každému. Ak máš pod sebou 300 ľudí, asi to nebude jednoduché, no ak máš len pár zamestnancov, ktorých poznáš, skús to.

Nauč sa počúvať

Dobrá šéfka by v prvom rade nemala len rozprávať, ale mala by hlavne počúvať to, čo chcú povedať jej zamestnanci. Ak majú nejaký problém, neodbi ich hneď, ale skús si ich vypočuť a určite nájdete nejakú spoločnú reč. Musíš im dať pocítiť, že sa zaujímaš o ich potreby.

Rešpektuj a motivuj ich

Mala by si tiež rešpektovať ich názory a v žiadnom prípade by si ich nemala zosmiešňovať ani nijak inak urážať. Namiesto toho by si ich mala motivovať, mala by si im dať príležitosť, aby prejavili svoje schopnosti a taktiež by si mala rozvíjať ich potenciál. Ak sa budú posúvať samotní zamestnanci, bude prosperovať aj tvoja firma.

Buď trpezlivá

Trpezlivosť je niekedy kľúčom k úspechu. Nemôžeš byť prchká a rozčertiť sa hneď, ako sa niečo nepodarí. Napočítaj do desať a problémy rieš s chladnou hlavou. Buď trpezlivá aj vo svojich rozhodnutiach. Nepúšťaj sa do všetkých projektov a úloh, najskôr si poriadne premysli, či je to dobrý nápad.

Rozdeľuj úlohy

Určite si myslíš, že ty sama dokážeš urobiť všetko najlepšie. Ak však nechceš rýchlo vyhorieť, mala by si sa naučiť rozdeľovať úlohy a delegovať ich na ostatných pracovníkov. Mala by si svojich ľudí poznať, preto by si tiež mala vedieť, kto sa hodí na akú úlohu, aby bolo všetko trochu efektívnejšie.

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórie Life