Instagram/vysoketatry_horyzazitkov/nelaslovakova

Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Vysoké Tatry, naša pýcha, naše veľhory. V prípade, že si si nádhernú tatranskú prírodu zamilovala rovnako ako my so všetkým, čo k tomu patrí a popri horskej turistike si rada dopraješ aj kúsok umenia, určite nezabudni navštíviť unikátny Tatranský ľadový dóm.

Aj tento rok vytvorili umeleckí rezbári ľadovú krásu, pozostávajúcu z 225 ton ľadu. Presvedčiť sa o nej môžeš na vlastné oči už od piatku 19. novembra priamo na Hrebienku. Tentokrát je ľadovou dominantou jedno z najvýznamnejších pútnických miest v Európe Katedrála sv. Jakuba zo Santiaga de Compostela.

Ide o ideálny program aj pre rodiny s deťmi alebo si vyrazte s frajerom za pekným programom. Svoju kondičku si vieš zdokonaliť ľahkou prechádzkou smerom hore a dole. V prípade, že si chceš dopriať oddych len vo forme exkurzie, vyvezie ťa na dané miesto pozemná lanová dráha, späť taktiež. Je však potrebné rešpektovať aktuálne covid nariadenia.

Keď už budeš na Hrebienku, bola by škoda nevyužiť ďalšiu jednoduchú turistickú prechádzku v okolí, kde sa nachádzajú hneď dve vysokohorské chaty – Bilíkova chata a Rainerova chata. Horské chodníky ťa k nim privedú v ktoromkoľvek ročnom období. Navyše, budeš sa po celý čas kochať krásnymi výhľadmi v prírode. Pohladia ti dušu a dodajú množstvo energie.

Nezabudni na dostatok tekutín a pribaliť si môžeš aj malé občerstvenie. Poistenie do hôr ber ako samozrejmosť. Obslúžiť by ťa však mali aj na samotných chatách a to formou okienkového predaja. Svoju cestu začneš na Hrebienku a pokračovať budeš smerom k Bilíkovej chate a vodopádom.

Bilíkova chata

Ak sa dostaneš na Rázcestie nad Dlhým vodopádom, zájdi si pár metrov nižšie, kde si môžeš pozrieť nádherný Dlhý vodopád. Potom sa späť vráť na Rázcestie a pokračuj ďalej k Veľkému vodopádu. Jeho krásu vieš obdivovať priamo z mosta. Opäť pokračuj ďalej okolo Studenovodského potoka a jeho kaskád až k vyššie spomínanej Rainerovej chate.

Odtiaľ stačí prejsť cez drevený most a s miernym stúpaním (približne polhodinu) sa dostaneš k Zamkovského chate. Tá predstavuje východiskový bod napríklad aj na Téryho chatu či Skalnaté pleso. Späť na Hrebienok sa už budeš vedieť vrátiť priamo.

Rainerova chata

Vodopád Studeného potoka

O nezabudnuteľné zážitky sa ti postará už príroda sama. Stačí si len vychutnávať jej krásy a užívať si čerstvý vzduch, ktorý v meste len tak nenájdeš. Poteší nás, ak sa o svoje vysokohorské radosti podelíš aj s nami.