Pred pár dňami sme sa v našom článku zamerali na tipy, ako si správne zostaviť jedálniček. Výživový poradca Martin Masár z webu Okom chemika nám okrem toho prezradil aj chyby, ktorých sa najčastejšie dopúšťame. Pridal sa k nemu aj certifikovaný fitness tréner Marián Šaray, zakladateľ projektu Spolu sme silnejší. Spoločne sme sa pozreli na veci, ktoré robíme pri našom jedálničku zle a tie nám môžu brániť v tom, aby sme chudli.

V predošlom článku si sa mohla dozvedieť najmä to, že správny jedálniček by mal byť vyvážený a mal by obsahovať dostatok bielkovín, ovocia, zeleniny a vlákniny. Čo sa týka tukov a sacharidov, nie je potrebné ich zo stravy úplne vyraďovať. To isté platí aj o sladkostiach či iných spracovaných produktoch.

Samozrejme, že by si si ich mala dopriať minimum. Ak by si sa ich úplne chcela zrieknuť, tvoja chuť by sa mohla znásobiť a napokon by si zjedla viac, ako si pôvodne chcela.

Čo všetko robíme v našom stravovaní zle?

„Medzi najčastejšie chyby, ktoré robia ženy, resp. všeobecne ľudia, pri jedálničkoch na chudnutie, je napríklad nezmyselné vyraďovanie celých skupín potravín – napríklad pečiva či všetkých sacharidov. Pokiaľ to nemá opodstatnenie – ako alergia či intolerancia, je to zbytočné a človeku to iba skomplikuje život,“ uviedol Martin v úvode.

Ďalšou častou chybou môže byť podľa jeho slov aj príliš agresívny kalorický deficit, kedy je celková prijatá energia naozaj nízka alebo blízko (pod) bazálnym metabolizmom. Tu už ide naozaj o zdravie a najmä u žien môže takáto výrazná kalorická reštrikcia vyústiť až v problémy s hormonálnym systémom.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

1 2
Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.