Mám nový rituál – nedeľa večer u mňa už niekoľko týždňov patrí joge. Nikdy predtým som jej nejak neholdovala, keď som videla videá na internete, tak sa mi to zdalo príliš málo dynamické cvičenie. Ale ako sa hovorí, skúsiť treba všetko, a tak ma napadlo skúsiť to na vlastnej koži.

Prvá lekcia iba potvrdila môj doterajší názor. Naťahovanie, hlboké dýchanie v tureckom sede a zrýchlené meditačné cvičenie na záver ozaj nebolo nič pre mňa. No po istom čase som sa rozhodla dať joge znova šancu, veď čo človeku ide hneď na prvýkrát?

pinterest.com

A veru, ten druhý raz to už malo inú príchuť. Chladný jarný večer, zapálené sviečky, tichá relaxačná hudba, no jednoducho atmosféra akurát na uvoľnenie tela aj mysle. Každú lekciu začíname dychovým jogínskym cvičením (hlboký nádych aj výdych nosom do bránice). Najprv som naozaj veľmi nechápala význam tohto cviku. Sedieť s prekríženými nohami, zatvorenými očami a dýchať “ o dušu“, no postupne ma tento cvik dostáva do stavu pokoja. Aj keď to nie je také jednoduché, ako to vyzerá a naozaj si to vyžaduje cvik.

Joga je totiž o tom, o celkovom spomalení. O tom, byť tu a teraz a maximálne sa sústrediť na každý jeden cvik. Nádherne je tu vidieť prepojenie tela, mysle a ducha.

Nie je to jednoduché cvičenie, ako by si niekto mohol myslieť (aj ja som si to donedávna myslela:-). Niektoré cviky si vyžadujú poriadnu ohybnosť, silné svalstvo a výdrž. Všetko toto však pravidelné cvičenie môže pomôcť vybudovať. Treba pripomenúť, že vždy sa cvičí iba do bodu bolesti, nejde sa ďalej, cvičíš pokiaľ vládzeš, nie viac. Relaxačná hudba je tu veľmi nápomocná a robí svoje.

800x400-melissa-molinaro-bride-butt-workout

elitedaily.com

Pri joge zapájaš všetky svaly, aj tie hlboké, rovnomerne. Svalstvo posilňuješ, strečuješ a zároveň regeneruješ. Väčšina inštruktorov jogy má postavičku ako lusk, sú štíhli, no silní, majú výdrž a aj vo vyššom veku sú ohybní. A to všetko práve vďaka joge.

Všimla som si, že toto jedinečné cvičenie mi robí strašne fajn na chrbát. Doslova ho ponaťahuje a povystiera. A to cvičím iba raz do týždňa.

Som rada, že som sa nenechala odradiť prvou lekciou, ktorá sa mi zadala nudná a dala som joge šancu. Veď buduje telo, myseľ aj ducha:-).