Každý deň sme bombardovaní reklamami, ktoré nám tvrdia, ako dokážeme schudnúť 5, 10 či 15 kíl za mesiac.

Ak sa blíži dôležité rande, stretávka, svadba alebo iná dôležitá udalosť, je ľahké podľahnúť takémuto pokušeniu. No koľko môžeš reálne schudnúť tak, aby to bolo zdravé a aby to aj reálne vydržalo?

Nebudem to naťahovať, za mesiac môžeš schudnúť 4 až 5 kíl, ak pôjdeš striktne. Kilo telesného tuku je približne 7000 kalórií. To znamená, že aby si schudla jedno kilo za týždeň, potrebuješ každý deň deficit 1000 kalórií. Znamená to, že musíš zjesť o 1000 kalórií menej ako vydáš, resp. vydať o 1000 kalórií viac, než bežne. Na prvý pohľad to znie náročne, no ak vyradíš všetky sladkosti a podobné nezdravé hlúposti, vôbec to nebude problém.

51ba00816faf190596

foto: sahjalalfashion.com

Takže schudnúť môžeš v kuchyni alebo vo fitku. Ideálne však v oboch naraz. Cvičiť by si mala 5-6 krát týždenne. Tu je jednoduchý prehľad, koľko približne spáliš pri jednotlivých aktivitách.

20 minút behu: 229 kalórií.

30 minút plávania: 189 kalórií

30 minút kickboxu: 357 kalórií

Takže jedz menej, hýb sa viac a čoskoro ručička poklesne. 10 kilov mesačne to síce nebude, ale aspoň dosiahneš trvalý efekt. Nezabúdaj však, že by si za deň nemala zjesť menej ako 1200 kalórií.