Instagram/madamelena_

Opäť prichádza obdobie pečenia vianočných koláčov, fráz „nejedz to, je to na Vianoce“ a „jedz to, nech sa to nepokazí“, prejedania sa, sťažovania sa na bolesť brucha a päť kíl na váhe smerom hore.

Si v strese z toho, ako tohtoročné sviatky prežiješ? Dnes sme si pre teba pripravili tie najlepšie recepty na FIT vianočné koláče, ktoré môžeš pripraviť aj vo vegánskej verzii. Vďaka tomu nebudeš mať výčitky svedomia, keď si dopraješ aj celý tanier len pre seba.

Kúzlo týchto dobrôt sa skrýva v tom, že sú pripravené z celozrnnej múky, z menšieho množstva cukru (alebo medu), v niektorých prípadoch je nahradený margarín poctivým maslom a ani toľko veľa čokolády v nich nenájdeš. Vďaka týmto trikom pomerne jednoducho znížiš kalorickú hodnotu sladkostí.

Pokiaľ sa rozhodneš pripraviť veganskú verziu, nemusíš si lámať hlavu nad vajíčkom, mliekom, medom a ani nad inými živočíšnymi surovinami.

Kokosové tyčinky

Na tento recept budeš potrebovať len strúhaný kokos, kokosový olej, med a nasekané mandle. Na obalenie kúsky horkej čokolády a kokosový olej.

Raffaelo

Suroviny, ktoré by si si mala pripraviť sú ovsené vločky, strúhaný kokos, maslo, trstinový cukor, sušené mlieko, voda a vanilkový struk.

Zdravý medový koláč s polevou

Do tohto receptu ide mandľová a obyčajná múka, prášok do pečiva, zázvor, škorica, kardamón, soľ, vajcia, mlieko, javorový sirup, olej, kokosový cukor, čierna melasa a vanilka.

Proteínové cookies pre Santu

Na tieto cookies budeš potrebovať iba arašidové maslo, vlašské orechy, proteín, mlieko, stéviu a sirup alebo med na ozdobenie.

Raw a veganské parížske rožky

Suroviny, ktoré by si si mala pripraviť na cesto sú vlašské orechy, kokosový cukor a agáve sirup. Na parížsky krém budeš potrebovať agáve sirup, veganskú čokoládu, kakaové maslo, kokosový olej a kešu orechy.

Šuhajdy

Na tieto šuhajdy ti bude stačiť vegánska čokoláda, kakaové maslo, agáve sirup, mandľové maslo, tahini, mandle, hrozienka a kandizované ovocie.

Rýchle vianočné „pralinky“

Na túto maškrtu budeš potrebovať iba sušené ovocie, pistácie, oriešky, arašidové maslo, kokosový olej, brusnice, sezam a sušené maliny.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieLife