Aj ty mávaš problémy so vstávaním? Ak spánku venuješ tých potrebných 8 hodín, nemal by to byť pre teba veľký problém. Ak však spávaš oveľa menej, rána musia byť naozaj náročné. Je najvyšší čas s tým niečo začať robiť.

Ak je to čo i len trochu možné, mala by si chodiť do postele skôr, aby si sa aspoň priblížila k odporúčanému 8-hodinovému článku. Teraz ti to možno príde nepodstatné, no neskôr v dospelosti a starobe sa táto maličkosť môže výrazne podpísať aj na tvojom zhoršenom zdravotnom stave. Ak by si si prečítala knižku Prečo spíme, určite by si chápala, o čom hovoríme.

Ako by mala vyzerať tvoja ranná rutina?

Pozrime sa však aj na tvoje vstávanie. Dokážeš sa prebudiť na prvé zazvonenie budíka alebo patríš k ľuďom, ktorí si ho musia aspoň dvakrát odložiť a dopriať si ešte pár minút odpočinku? Ak patríš do druhej skupiny, mala by si si uvedomiť, že takýto prerušovaný spánok je veľmi zlý a môžeš sa koniec koncov cítiť ešte viac unavená, než keď by si sa zobudila hneď na prvý raz.

Po zobudení je dobré, ak do svojho tela dostaneš nejaké tekutiny, ideálne vlažnú vodu s citrónom. Ak by si si hneď dala horúci čaj či kávu, prípadne studenú vodu, pre tvoj žalúdok by to bol trochu šok. Taktiež by si nemala zabúdať na raňajky, ktoré sú nie náhodou označované ako najdôležitejšie jedlo dňa.

Raňajky sú dôležité

Ak si dopraješ výdatné raňajky, nebudeš tak rýchlo hladná a nebudeš hneď premýšľať nad tým, do čoho by si si zobla. Ideálne je, ak by tvoje raňajky obsahovali predovšetkým bielkoviny. Je na tebe, či siahneš po studených raňajkách (šunka, vajíčka, cottage cheese…) alebo radšej po teplej kaši.

Raňajky ale nezhltni len tak popri pobehovaní po byte, dopraj si na ne dostatok času. Pusti si pri tom napríklad podcast, prípadne audioknihu. Ak si si dobre všimla, zatiaľ sme nespomenuli žiadne sociálne siete. A je to preto, že ráno by si sa im mala vyhýbať. Jednak tým zabíjaš čas a ešte sa zbytočne rozčúliš, ak si prečítaš nejakú zlú správu.

Plánovanie

Namiesto scrollovania internetu by si si mala urobiť zoznam vecí, ktoré v daný deň musíš stihnúť. Je dobré robiť si takéto zoznamy, pretože budeš presne vedieť, ako si zadeliť svoj čas a ak si niektorú činnosť odškrtneš, budeš mať aj dobrý pocit zo seba.

Tiež sa musíš naučiť určiť si priority a tú najťažšiu vec urobiť ako prvú, keď máš ešte dostatok energie. Úspešní ľudia neraz hovoria, že všetko je to o plánovaní a mala by si s tým začať aj ty. Časom si vytvoríš taký pekný návyk, že sa na to budeš tešiť. Hlavne ak si zaobstaráš nejaký pekný diár alebo plánovač.

Pohyb

Je dobré, ak ráno stihneš aj trochu pohybu. Nemusíš si ísť zabehnúť zrovna 5 kilometrov, ale pár cvikov doma určite zvládneš. Pohyb a cvičenie by sa mali stať tvojou dennou rutinou a ak si nenájdeš čas ráno, mala by si to napraviť aspoň poobede alebo večer.

Rána bývajú niekedy náročné a nie každá z nás má energiu a chuť na všetky tieto veci. Ak sa za 10 minút dokážeš obliecť, upraviť a aj najesť, len ťažko budeš prechádzať na takýto systém. Ale aspoň sa o to pokús a najbližšie si nastav budík o 5 či 10 minút skôr. 

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.