Všet­ci veľ­mi dob­re vie­me, že v kolo­be­hu kaž­do­den­ný­ch povin­nos­tí sa naša pev­ná vôľa vytrá­ca rých­lej­šie, než by sme si žela­li. Prá­ve pre­to ti pri­ná­ša­me 21 skve­lý­ch tipov, kto­ré udr­žia fit tak vo fyzic­kej ako aj dušev­nej rovi­ne aj tých naj­viac zanep­ráz­dne­ný­ch.

Nahraď sladkosti ovocím

Závislosť na sladkom poznajú asi mnohí z nás. Cukor je však pre naše telo škodlivý, preto by sme ho mali v čo najväčšej miere obmedzovať. Čo tak nahradiť sladkosti ovocím, ktoré je navyše bohaté na vlákninu?

Nikdy nenakupuj hladný

Určite to poznáš aj ty. Akonáhle ideš do obchodu s prázdnym žalúdkom, kúpiš všetko, na čo ti padne zrak. Aj mnohé štúdie dokázali, že ľudia, ktorí sa pred návštevou supermarketu najedli, nakupujú menej nezdravých produktov.

food-salad-healthy-vegetables

zdroj: pexels.com

Nauč sa variť

Toto prospeje tak tvojmu zdraviu, ako aj peňaženke. Ľudia, ktorí si varia doma, jedia zdravšie, ušetria kopec peňazí, a sú sebavedomejší.

Pi čiernu kávu

Káva je obľúbený životabudič väčšiny pracujúcich ľudí. Niektoré štúdie dokonca naznačujú, že pitie kávy nám predlžuje život. V záujme vlastného zdravia sa však skús vyhnúť cukru, mlieku a ďalším dochucovadlám.

Vymeň maslo za avokádovú nátierku

Vzdaj sa maslových nátierok, ktoré obsahujú nebezpečné éčka. Dobrým zdrojom zdravých tukov je napríklad také avokádo, ktoré je bohaté na vysoký obsah živín ako draslík, horčík, vláknin či  vitamínov C a E.

breakfast-supper-lambs-lettuce-cuckooflower-72741

zdroj: pexels.com

Nahraď biely chlieb celozrnným

Celozrnný chlieb obsahuje v porovnaní s tým bielym viac vlákniny, ktorá ťa nielenže zasýti, ale navyše prospieva tráveniu.

Dodržuj pitný režim

Dospelý človek by mal denne vypiť dva až tri litre tekutín. Vyvaruj sa však nezdravým sladeným a alkoholickým nápojom. To najlepšie, čo svojmu telu môžeš ponúknuť, nájdeš v obyčajnej vode. Niektorí fitness odborníci odporúčajú pitie vody pred jedlom ako zaručený spôsob chudnutia.

Parkuj čo najďalej od tvojho cieľa (alebo vystúp o jednu autobusovú zastávku skôr)

Toto je jednoduchý spôsob, ako do svojho pohodlného života zahrnúť viac pohybu. Chôdza nielenže spaľuje kalórie, ale aj znižuje úzkosť a posilňuje kosti.

Choď po schodoch

Ďalší skvelý spôsob ako spáliť nadbytočné kalórie. Tak nebuď lenivý a skús občas vymeniť výťah za schody.

pexels-photo-94344

zdroj: pexels.com

Pri čistení zubov stoj na jednej nohe

Ide o jednoduchú multitaskingovú činnosť, ktorá ti pomôže zlepšiť rovnováhu, čo je dôležité pre tvoje zdravie.

Pravidelne si umývaj ruky

Skôr, ako ideš jesť, nezabudni si umyť ruky. Umývanie rúk mydlom a vodou ich zbavuje baktérií.

Natieraj sa opaľovacím krémom

Opaľovací krém by mal byť samozrejmosťou najmä v letných mesiacoch. Nepodceňuj to – je to jeden z najlepších spôsobov, ako predchádzať rakovine kože.

Nezabúdaj na slnečné okuliare

Slnečné okuliare nie sú iba módnym doplnkom, ale chránia tvoje oči pred škodlivým slnečným žiarením.

pexels-photo-26890

zdroj: pexels.com

Kúp si kvet

Je tvoja kancelária fádna? Možno by si si mal zaobstarať živý kvet. Na základe jednej štúdie sa potvrdilo, že zamestnanci, ktorí majú v kancelárií kvety, sa cítia v práci šťastnejší.

Hydratuj

Pred suchou, šupinatou kožou ťa ochráni len dobrý hydratačný krém. Daj si však pozor na to, aký typ používaš.

Medituj aspoň 30 minút denne

Meditácia je skvelá relaxačná technika, ktorá pomáha lepšie zvládať stres, zlepšuje pamäť a znižuje krvný tlak.

pexels-photo-238105

zdroj: pexels.com

Prečítaj si knihu

Kniha je zaručená klasika, ktorá ti umožní tráviť čas zmysluplne. Jedna štúdia dokonca zistila, že ľudia, ktorí čítajú, sú spokojnejší, pokojnejší a ochotnejší ako ostatní ľudia.

Vždy, keď môžeš, vypni si telefón

Každý z nás potrebuje občas úplne vypnúť. Práve mobilné telefóny sa v poslednej dobe stali nielen naším pomocníkom, ale aj stresujúcim faktorom. Preto, kedykoľvek máš možnosť, vypni telefóń a uži si zopár nerušených chvíľ.

Každý deň choď spať v tom istom čase

Pre naše telo a zdravý spánok nie je asi nič horšie ako nepravidelný režim. Dbaj na to, aby si chodil do postele vždy v rovnaký čas – a to aj cez víkendy.

pexels-photo

zdroj: pexels.com

Presuň si pracovný stôl ku oknu

Jedna štúdia z roku 2014 zistila, že ľudia, ktorí pracovali v kancelárií s oknami, boli produktívnejší a taktiež v noci lepšie spali, ako tí, ktorí pracovali v kanceláriách bez okien.

Socializuj sa

Vedci hovoria, že nedostatok sociálnych kontaktov predstavuje pre tvoje zdravie také isté riziko, ako fajčenie. Ak chceš teda žiť dlhší, šťastnejší život, nemal by si zabúdať ani na rozvoj medziľudských vzťahov.

zdroj článku: businessinsider.com