Koľkokrát som už počula od babky vetu: „Cvič brušáky  a schudneš z brucha. Pozri, akási tučná. A kde máš ten pás?“ A ani si neviete predstaviť, ako ma tieto vety vytáčajú do nepríčetnosti.

Určite ste už počuli pojem lokálne chudnutie. „Chcem schudnúť z brucha, budem cvičiť na brucho.“ „Chcem schudnúť zo stehien, budem cvičiť na stehná.“

Ale tak to nefunguje. Je to mýtus.

pexels.com

Myslíš si, že keď budeš cvičiť brucho, stratíš z neho tuk.  No na to, aby si stratil z brucha alebo zo stehien tuk, musíš najprv upraviť stravu. Celú chudnutie je najmä o strave, ktorá tvorí 80% úspechu a chudnutia.

Ak niekto precvičuje daný sval (či už ide o brucho, zadok) a myslí si, že zameraním naň podnieti túto časť k efektívnemu spaľovaniu tukov, žiaľ, stráca drahocenný čas. Dokonca ani zázračných 200 brušákov každý deň neumožní, že budeš mať menej tuku na bruchu.

Najlepšie pri schudnutí tuku z brucha alebo zo zadku či stehien je naozaj upraviť stravu. Nehovorím, že pohyb a cvičenie sú zbytočné, no keď zmeníš stravu, budeš sa viac kontrolovať a neprejedať sa sladkosťami, určite to pôjde rýchlejšie. Lebo ako sa hovorí: „Brucho sa v kuchyni tvorí, brucho v kuchyni aj mizne.“

80-20 rule copy

Zdroj: theironyou.com

Môžem ti zaručiť, že ak odoláš tej čokoláde, čo leží na stole, budeš bližšie k svojmu cieľu, ako keby si sa mala trápiť so sto brušákmi za deň. Radšej urob 30 poriadnych a jedz kvalitne. Uvidíš výsledky omnoho rýchlejšie.