Existujú len dva typy ľudí. Tí, ktorí sa zobudia hneď na prvé zazvonenie budíka a vyskočia rovno z postele a na druhej strane tí, ktorí si posúvajú budík každých 5 minút a vstanú až vtedy, keď už naozaj musia a nestíhajú. Nezáleží na tom, do ktorej skupiny patríš ty. Ak budeš každé ráno vykonávať tieto činnosti, budeš viac uvoľnená, nebudeš v takom strese a deň budeš začínať s úsmevom na tvári.

Ako vyzerá tvoje bežné ráno? Zobudíš sa, skontroluješ mobil a sociálne siete, dáš si rýchlu kávu, raňajky, umyješ sa, oblečieš a odchádzaš do školy alebo do práce? A to všetko v zhone, lebo máš pocit, že nič nestíhaš? Tak toto by si mala určite napraviť. Ak ráno vykročíš tou správnou nohou, tak aj počas dňa sa ti všetko bude zvládať o čosi lepšie.

Neodkladaj budík a pusti do izby trochu svetla

Vieš o tom, že ak sa zobudíš na svoj prvý budík, budeš sa cítiť oveľa viac odpočinuto, než keby si si mala budík každých 5 minút odkladať? Takýto krátky a prerušovaný spánok je asi najhorším. Možno to pre teba bude spočiatku nezvyk, ale dá sa na to naučiť.

A rovnako by si nemala mať úplne zatiahnuté žalúzie. Najlepšie sa dokážeš prebudiť pri prirodzenom svetle, takže odporúčame nechať žalúzie trochu odchýlené, aby ťa ráno zobudilo pekne slniečko. Ak by si náhodou mala problém so zaspávaním, skús si dať na oči masku, cez ktorú v noci svetlo neprenikne.

zdroj: Photo by senivpetro from Freepik

Zabudni na sociálne siete

Tiež ako prvé po prebudení berieš do rúk mobil a kontroluješ, čo sa za tých pár hodín stalo? S týmto zlozvykom by si mala prestať, lebo jednak ti to zožerie veľa času a navyše sa hneď z rána nastavíš negatívne. Lebo povedzme si úprimne, väčšinou na nás čakajú samé nepríjemné správy, ktoré ťa jedine tak rozčúlia. A teba táto nálada bude sprevádzať počas celého dňa.

Ideálnejšie je, ak si prečítaš aspoň pár strán z tvojej obľúbenej knihy. Ale, samozrejme, len vtedy, ak máš dostatok času. Prípadne si daj budík o 10 minút skôr, aby si sa mohla venovať čítaniu bez výčitiek.

Počúvaj hudbu

Pusti si svoju obľúbenú hudbu, ktorá ti zdvihne trochu náladu a možno budeš mať chuť si hneď ráno aj trochu zatancovať. Prípadne si pusti nejaký dobrý podcast, z ktorého sa dozvieš množstvo užitočných informácií.

Trochu cvičenia nezaškodí

Nehovoríme, že si musíš ísť zabehať päť kilometrov alebo si odmakať hodinu vo fitku. Úplne postačí, ak si nájdeš cviky, ktoré sa dajú robiť aj doma a len sa ráno trochu ponaťahuješ. Ideálnym cvičením je joga, no ak urobíš len zopár drepov či výpadov, aj to sa počíta.

zdroj: Photo by senivpetro from Freepik

Raňajky si vopred naplánuj

Aby si predišla rannej dileme, čo budeš raňajkovať, premysli si to už deň vopred. Ideálne, ak si nakúpiš len tie potraviny, čo vieš, že zješ a neostanú ti v chladničke. Prípadne existujú recepty aj na rôzne kaše, ktoré si môžeš pripraviť ešte večer a ráno ich len zješ.

Ideálne je tiež ráno začať pohárom vody, prípadne šálkou dobrého čaju, ktorý ti trochu naštartuje metabolizmus a ty sa nebudeš po raňajkách cítiť úplne plno.

Oblečenie si priprav už večer

Tiež sa každé ráno trápiš otázkou, čo si oblečieš? Ak aj ty stojíš pred skriňou niekoľko minút a stále nevieš čo na seba, vyskúšať si pripraviť oblečenie už večer. Ráno tak ušetríš pár minút času a nebudeš musieť úpenlivo premýšľať nad tým, čo na seba.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.