Tanec dokáže byť nielen zábavná aktivita, pri ktorej sa v klube uvoľníš, ale pomôže ti zhodiť aj nejaké to kilo. 

Tancovať ale nemusíš iba v piatok večer na diskotéke. Prečo by si mala začať “hopsať” aj doma? Lebo už 30 minút denne tejto zábavnej činnosti sa môže odraziť na tvojej postave a pri rýchlom tempe dokážeš pomocou tanca spáliť až 600 kalórií za hodinu. To je v porovnaní s behom v priemere o 200 kalórií viac. 

Preto sme pre teba pripravili 5 základných pravidiel, ktoré ti pomôžu vyťažiť z neho čo najviac. Ako skvelá inšpirácia a motivácia ti tiež môžu poslúžiť najlepšie tanečné filmy, ktoré sme ti pripravili v staršom článku

1. Našlapaný playlist

Tanec je ideálna forma pohybu, ktorá ťa zabaví a vďaka hudbe plynie čas omnoho rýchlejšie ako vo fitku či pri inej športovej aktivite. Dôležitý je výber energickej a dynamickej hudby, ktorá ťa udrží v správnom rytme a začneš spaľovať prebytočné kalórie. Vyhni sa sladkým songom od Eda Sheerana a zostav si vlastný playlist, ktorý ťa nakopne. 

Zdroj: Odzadu

2. Vhodné oblečenie a topánky

Základom je pohodlnosť. Preto kašli na lodičky a hoď očkom po univerzálnych plátenkách alebo vsaď na značkovú kvalitu, ktorou určite sú štýlové Reebok-y či sexy Pumy. Na pohodlie nezabúdaj ani pri obliekaní a pokojne vyber zo skrine obľúbené legíny a šmrncovné tričko – budeš sa cítiť uvoľnene, ale aj sexi čo podporí tvoju kreativitu pri tanci. 

3. Urči si ciele

Základom každého úspechu je stanoviť si nielen plán, hlavný cieľ, ale aj ciele čiastkové. Tak napríklad na to, aby si zhodila prebytočných päť kilogramov, potrebuješ obmedziť konzumáciu sladkostí, viac chodiť pešo ako autom alebo piť miesto sýtených nápojov viac vody. Keď sa budeš držať svojho plánu s vytýčenými cieľmi, zaručene nezlyháš.

Zdroj: Odzadu

4. Mysli na pravidelnosť

Nárazové cvičenie nikdy nie je dobrý nápad. Skús sa viac zamerať na pravidelnosť. Odporúčame ti vždy na začiatku týždňa naplánovať aktivity, ktoré ťa v nasledujúce dni čakajú. Určite sa v tvojom diári nájde jedna až dve hoďky pre tancovanie. Pravidelnosť má aj svoje výhody. Keď budeš totiž poctivo cvičiť, výsledky sa dostavia oveľa skôr ako pri nárazových aktivách, ktoré robíš raz za čas. 

5. Tancuj podľa seba

Kašli na vopred určené a komplikované tanečné kroky, ktoré má problém zvládnuť aj skúsená tanečnica. Vsaď na uvoľnený street dance. Nechaj sa viesť hudbou a svojimi pocitmi. Uvoľni sa, nemysli na to, čo si myslí o tebe okolie, jednoducho tancuj, ako to cítiš. Hýbať sa podľa seba je predsa sexy a príťažlivé. A vôbec nevadí, že nebudeš vedieť správne kroky. 

Okrem krásnej postavy získaš navyše dostatočnú prax, ktorá ti dodá chýbajúcu sebadôveru na každej párty.