Svalovica alebo tiež svalová horúčka je pre hociktorú z nás istotne nepríjemným stavom. Nenavodzujeme si ju len úporným cvičením vo fitku, ale tiež akoukoľvek fyzicky náročnejšou aktivitou. U každého prebieha svalová horúčka inak. U niekoho trvá deň či dva, u niekoho možno ešte dlhšie, je viac alebo menej intenzívna. Kvôli svalovici určite nemaj výčitky, že si tvoj tréning odflákla.


foto: pexels.com

Mnoho ľudí si myslí, že svalovica nie je práve žiadaným stavom po tréningu. Môžeš si však byť istá, že svalovica nie je tvojim nepriateľom. Ak si to príliš neprehnala so športovou aktivitou a aj bolesť svalov je stále primeraná, je to pre teba dobré znamenie. Jednoducho silovo napreduješ! Už dávno neplatia pravidlá o tom, že ak cvičíš správne, svalovica sa ti za žiadnych okolností nedostaví. Minimálne raz za týždeň by sa určite mala. Prečo je skrátka dobré mať aj svalovicu?


foto: pexels.com

Ak chceš na svojom tele vidieť jasné zmeny k lepšiemu, uvedom si, že to samozrejme nepôjde hneď a ľahko. Práve stav svalovice je tým správnym ukazovateľom, ktorý ti napovedá, že tvoje úsilie napreduje tým správnym smerom. Rozvoj telesnej kondície a dosahovanie sily nedosiahneš iným spôsobom, ako postupným prekonávaním tvojich predošlých možností. Práve zásluhou svalovice si tvoje telo udržuje zdravé svalové napätie, ktoré ti umožňuje postupne dosahovať požadovaný cieľ. Pamätaj si, že pravidelnosť je základ, pretože iba tak budeš schopná celkového výkonnostného zlepšenia.


foto: pexels.com

„Hovorí sa, že počas svalovice nie je prípustné podávať plnohodnotný športový výkon. Možné to je, ale nie hneď na začiatku cvičenia, pretože bolesť to proste zo sebazaprenia nedovoľuje. Okamžite, ako sa rozbolené svaly dôkladne rozcvičia (prekrvia), je opäť dovolené podávať výkon na plnohodnotnej úrovni.“

Už keď sa svalovica dostaví, určite ju nerieš zbytočným oddychom! Bolo by to to najhoršie, čo by si v takejto situácii mohla urobiť. Regeneráciu svalstva pozitívne ovplyvníš len ďalšou pohybovou aktivitou!


foto: pexels.com

Rady, ako svalovici predídeš:

Nevynechávaj rozcvičku
Postupne zvyšuj intenzitu, záťaž i celkovú náročnosť tréningu
Športuj pravidelne
Prijímaj dostatok tekutín pred, počas i po cvičení
Dodržuj krátke prestávky na vydýchanie
Strečing po tréningu

Rady, ako ju správne „hojiť“:

Nenáročný pohyb – plávanie alebo prechádzka
Studená sprcha
Regenerácia po cvičení – dostatok kvalitného spánku
Bielkoviny po tréningu
Minerály – zinok a horčík a vitamíny skupiny B

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.