Ako zvykneš spávať? Na bruchu, na chrbte, na boku alebo schúlená v klbku? Každý človek má polohu, ktorú uprednostňuje a v ktorej sa mu tak zaspáva najlepšie. Vedela si však o tom, že jedna z nich nie je vôbec vhodná a nemali by sme ju používať?

Odborníci z Mind Body Green prezradili viac detailov. Za najhoršiu možnosť označili spánok na bruchu, ktorý sa tiež označuje ako poloha voľného pádu. Ležíš pri nej na bruchu, ruky máš zdvihnuté hore položené okolo vankúša a hlava je otočená nabok.

Podľa certifikovaného špecialistu neumožňuje táto pozícia správne narovnanie chrbtice. Počas odpočinku by sme mali byť v takej polohe, aby bola chrbtica zarovnaná a krk, stredná časť chrbta a kríže by mali prirodzene klesať. To môžeme dosiahnuť iba vtedy, ak bude podopreté celé telo.

Počas spánku na chrbte máš hlavu vytočenú vždy na jednu stranu, čo zaťažuje väzy na krku a ty sa ráno môžeš prebudiť s bolesťami krku. Povieš si, že si si to len „preležala“, no pritom si týmto môžeš škodiť. Pri pravidelnom spánku takto si môžeš zhoršiť bolesti, ktoré ťa už trápili aj predtým, ale pokojne môžu vzniknúť aj nové.

Ak chceš odpočívať v pozícii, ktorú odborníci odporúčajú, mala by si zaspávať na boku alebo na chrbte, no dôležité je mať aj vhodný oporný vankúš. Ten je lepší nielen pre chrbticu, ale aj pre celkovú kvalitu spánku.

Zdroj: Mind Body Green

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.