Motivovať sa do cvičenia môže byť ťažké, no 12 minút denne by si zvládnuť mohla. Obzvlášť, keď výsledky budú fantastické.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Metóda 10-20-30 bola nedávno v Dánsku vedcami potvrdená ako jedna z najviac efektívnych. Počula si už o nej?

Túto metódu môžeš aplikovať na akékoľvek kardio (beh, bicykel, švihadlo, veslovací trenažér,…) a skladá sa z niekoľkých fáz. Začínaš 30 sekúnd ľahkým tempom, následne na 20 sekúnd zrýchliš a posledných 10 sekúnd prejdeš do maximálnej intenzity.

V praxi by to napríklad pri behu znamenalo 30 sekúnd výklus, 20 sekúnd beh, 10 sekúnd šprint.

Celý proces si následne zopakuješ ešte štyrikrát, bez prestávky.

runner-5k-lumina-800x400

foto: elitedaily.com

Po piatich minútach máš za sebou prvé kolo, preto sa dve minúty prejdi, vydýchaj a priprav na druhú polovicu tréningu. V ňom ťa čaká presne to isté ešte raz.

Po 12 minútach si hotová, no tvoje telo bude páliť tuk ešte približne 48 hodín.

Výskumníci testovali túto metódu na 132 bežcoch, väčšina výrazne schudla tukové zásoby, zlepšila svoj čas o 38 sekúnd na 5 kilometrov a znížila si krvný tlak.

Výsledok? 12 minút denne ti môže spôsobiť hotový zázrak.