Ak práve teraz scrolluješ každú sociálnu sieť minimálne pol hodinu, prehrabuješ sa v galérii, či pozeráš stále dookola nudné videá, ktoré ťa vlastne ani nezaujímajú, len sa snažíš zabiť čas, ktorý by si mala využiť napríklad na štúdium, tieto riadky sú pre teba.

Nemáš motiváciu, to je ti jasné. Si unavená, aj to ti je jasné, ale čo máš robiť, keď máš more povinností a chuť akurát tak ľahnúť si do postele a spať?

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou
Toto sú „triky“, ktoré som objavila počas rokov prokrastinácie:

1. Vypi veľa vody

Za krátky čas do seba dostaň čo najviac vody (samozrejme nie 4 litre ale tak cca pol litra). Voda z tela vyplavuje toxické látky, prečisťuje ťa najmä fyzicky ale účinky sú viditeľné aj po psychickej stránke. Osobne ti môžem zaručiť že sa budeš cítiť viac svieža, trochu nabitá energiou a s tým príde aj chuť niečo robiť.

2. Ak voda nezaberá, káva je cesta

zdroj: unsplash.com

3. Zjedz ovocie, zeleninu, niečo zdravé plné vitamínov

Hocijaké čerstvé, surové ovocie alebo zelenina ťa nabijú energiou takže sa budeš cítiť lepšie a silnejšie.

4. Za žiadnu cenu nejedz fast food, chipsy, hranolky…

Ak zješ pizzu, hamburger alebo hranolky, na chvíľu máš pocit že si plná a nabrala si množstvo energie. No opak je pravdou. Jedlo z fast foodu je plné oleja ktorý tvoje telo potrebuje spracovať. Predstav si to tak, že telo vydáva veľké množstvo energie na spracovanie všetkých olejov a mastných, nezdravých vecí ktoré si zjedla a už neostane žiadna energia pre teba, aby si sa sústredila a pracovala. Čím nezdravšie je jedlo, tým viac s ním telo bojuje, tým menej energie ti ostane. Preto sa možno niekedy po obede v Mekáči cítiš unavená a chceš spať.

zdroj: unsplash.com

5. Rob si prestávky

Je dôležité aby si si od učenia oddýchla a podľa mňa je najlepší spôsob pozrieť si jeden diel seriálu. Tak máš presne určený čas kedy ti pauza skončí. Narozdiel od toho, aby si strávila hodiny na Instagrame, máš takto časovo obmedzenú prestávku podľa toho ako dlhá časť seriálu to je.

6.  Aplikácia AppBlock

Ak sa nevieš odtrhnúť od sociálnych sietí stiahni si túto appku, ktorá ti na čas, ktorý si sama určíš zablokuje aplikácie, ktoré sú pre teba rušivé. Je to dobrá pomôcka, ak sa nedokážeš jednoducho sústrediť.

7. Motivačné citáty, pozitívny ľudia okolo teba

To čo si čítaš, s kým sa stretávaš alebo na čo pozeráš má veľký efekt na tvoju náladu a aj na energiu. Buď s ľuďmi ktorí ti energiu dodávajú namiesto toho, aby ti ju brali. Snaž sa na sociálnych sieťach sledovať čo najviac pozitívnych ľudí z ktorých ide dobrá energia a určite sa trošku nalepí aj na teba. Čítaj si citáty. To je vec, ktorá ma dokáže nakopnúť vždy.

zdroj: unsplash.com 

Zobraziť celú galériu (6)
Zdroj: unsplash.com

V čase, keď sa ti bude dariť si napíš pár viet o tom, ako si práve teraz šťastná a ako sa ti darí, aby si sa k tomu mohla vrátiť, keď sa budeš cítiť slabá a demotivovaná.