Čaká ťa dnes toho veľa, ale zrazu je všetko ostatné zaujímavejšie. Ešte aj tie dookola hrajúce seriály, pri ktorých máš pocit, že ich teraz vidíš prvýkrát v živote. Niekedy je naozaj ťažké, aby si sa správne koncentrovala. Obzvlášť, ak si doma. Sústredíš sa z plných síl, ale potom sa prichytíš, ako sa pozeráš na biely plafón a v hlave sa ti prehrávajú rôzne spomienky. Toto nie je správne riešenie a zbytočne ťa to brzdí. Portál Forbes, Lifehack a Entrepreneur uviedli tieto rady, ako môže ísť počas dňa na plné obrátky!

Sprav si zoznam povinností a urči si najdôležitejší cieľ

Ak máš toho veľa, nie je zlé si to niekam zapisovať alebo si rovno vytvoriť pripomienky. Nerobia to iba starší ľudia. Je normálne, že všetci zabúdame. Takto by si mala o svojich povinnostiach lepší prehľad. Zároveň sa zamysli nad najlepším spôsobom, ako dosiahnuť svoj dnešný cieľ a vďaka čomu by si sa mohla cítiť skutočne dobre.

Keď začneš dodržiavať všetky svoje požiadavky pre určitý deň, môže to mať na teba pozitívny dopad. Budeš celkovo lepšie naladená. Nehovor si “dnes by som to chcela dokončiť”, ale zameň to za sebavedomé “dnes to dokončím”.

zdroj: Photo by energepic.com from Pexels

Dopraj si oddych a pohyb

Predtým, ako ráno vstaneš a pustíš sa hneď do práce, skús si poriadne pospať. Spánok s nami dokáže spraviť zázraky, ak je kvalitný. Nedostatok odpočinku nemá pozitívne účinky. Cítiš sa ako bez duše a nevieš si predstaviť, že by si dnes mala podať nejaký očarujúci výkon. Ako to zlepšíš? Jednoducho zalez skôr do postele. Naozaj to nie je také zlé a tvoje telo a myseľ ti bude veľmi vďačná.

A vieš, čím by si svoj stav mohla ešte zlepšiť? Rannou rozcvičkou! Neboj sa, nechceme ťa vystrašiť. Toto cvičenie ti vôbec nezaberie veľa času. Stačí ti 10 minút k tomu, aby si sa lepšie pripravila na deň plný povinností. Zároveň ťa to na všetko psychický pripraví a budeš lepšie zvládať okolitý nátlak.

Priprav aj svoje pracovné prostredie

Si správne naladená na svoj produktívny deň, ale tvoj stôl asi nie. Myslíš, že je vhodné pracovať v tvojom súkromnom “chlieviku”? Nie, nie je. Hlavne kvôli tomu, že tieto predmety by ťa postupne mohli vyrušovať, a tak by sa znova znižovala tvoja koncentrácia. Zober všetky veci zo zostala a polož ich na chvíľu na postel. Tá to prežije a aspoň nebudeš mať nutkanie si na ňu ľahnúť.

zdroj: Free photo from Pexels

Nezabúdaj na pauzy

Možnože si už našla svoje správne tempo a zrazu sa ti pracuje príliš dobre. Lenže pozor, aby si to neprehnala. Pri tomto zhone by si mohla spraviť chyby, ktoré si uvedomíš až neskôr. Sem-tam je dobré, keď vstaneš zo stoličky, trošku sa prejdeš alebo si uvaríš ďalšiu kávu. Podstatné je, aby si si aspoň na chvíľu oddýchla. Možno sa ti zdá, že by ťa to iba zdržiavalo, ale opak je pravdou.

Nesnaž sa robiť dve veci naraz, nie si chobotnica

Určite si už počula o pojme multitasking. Znie to lákavo a extrémne produktívne, ale nemusí to byť zaručená metóda, ako dosiahnuť úspech. Práveže by si mohla byť vystavená väčšiemu stresu a tlaku. Skús si pri práci vypnúť alebo aspoň stlmiť upozornenia, pretože ťa rovnako môže rušiť aj veľké množstvo informácií. Venuj sa hlavne jednej veci a neskáč z úlohy do úlohy. Ak máš naozaj veľa povinností, venuj sa iba určitému zadaniu, ale riadne. Multitasking by ťa dokázal skutočne popliesť a namiesto produktívneho dňa by si dosiahla riešenie problémov do tmavej noci.

zdroj: Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Pred spánkom radšej knihu

Technológie a informácie sú všade okolo nás. Lenže nemusí to mať dobrý dopad na náš spánok. Skús si dopriať aspoň hodinku oddychu od všetkých týchto obrazoviek a nahraď ju čímsi lepším. Čo tak kniha? Tá ešte aj pekne vonia. Zároveň sa tak môžeš viac inšpirovať a vzdelávať z pohodlia postele, či gauča.

Zdroj: Forbes, Lifehack a Entrepreneur

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.