Z času na čas každej z nás dokáže pleť narobiť pekné „vrásky“. Ak máme obdobie, kedy sa nevieme zbaviť vyrážok ani za pomoci rôznych „ozdravných“ kúr a drahej kozmetiky, na rad prichádza riešiť problém z vnútra.

Určite nie je žiadnym tajomstvom, že spôsob života, stres, hormóny, zdravotný stav a naša výživa sa odzrkadľuje práve na našej pokožke. Niečo z toho ovplyvniť nedokážeme, no niečo áno. Dr. Karin Hermonni  sa pre Elitedaily.com vyjadrila, aké potraviny sú tie, ktoré nám dopomôžu ku krásnej pleti. Podľa nej je základom mať rozmanitý jedálniček, ktorý bude zhŕňať všetky telu prospešné živiny. A práve preto ti dnes prinášame článok o tom, kde ti ich predstavíme. Tu sú:

  1. Kokosový olej

pixabay.com

Pomaly si začínam myslieť, že neexistuje nič, čo by nedokázal kokosový olej spraviť. Príroda nám tento zázrak poslala priamo z neba. Jeho využite je rôznorodé, od varenia, cez masky na vlasy, až po lokálne použitie na pleť. No to nie je všetko, kokosový olej by sme si mali dopriať aj čerstvý a na lyžičke!

Podľa Dr. Josha Axe, zakladateľa Ancient Nutrition  a DrAxe.com, je kokosový olej pre pleť skvelý, pretože má antibakteriálne a antimykotické účinky, je plný antioxidantov a zdravých tukov.“Kokosový olej posilňuje imunitný systém a ochraňuje zdravie. Zároveň dokáže pomôcť v boji proti baktériám a zápalom.“

  1. Listová zeleninawww.pixabay.com

Pýtaš sa prečo je tomu tak? Dr. Gioffre sa vyjadril, že porcia listovej zeleniny na tanieri pomáha tráveniu a podporuje jeho funkciu. Je nevyhnutné prijímať dostatok vlákniny na to, aby naše trávenie fungovalo, tak ako má, a aby sme z tela odstránili toxíny, čím zlepšíme  vnútorný stav nášho organizmu.

 

  1. Rybí tuk a tučné ryby

Okrem toho, že ryba je vynikajúcim zdrojom proteínov, je aj zdrojom omega – 3 mastných kyselín, ktoré je nevyhnutné zaradiť do jedálnička. Dr. Axe povedal: „Kysela dokosahexaenová a kyselina eikosapentaenová sú základnými omega – 3 mastnými kyselinami, potrebnými v boji proti zápalom a starnutiu pleti.“ Navyše vraj dopomáhajú k pokojnému spánku, čo sa odrazí na krásne oddýchnutej pleti.

www.pixabay.com

  1. Zelený čaj

Pitný režim je pre zdravie sám o sebe veľmi dôležitý. A pleť nie je žiadnou výnimkou. Lisa Samuels, R. D., hovorí: „Pitie tohto čaju pomáha vyplavovať toxíny a bojovať proti zápalom. Navyše obsahuje katechíny, ktoré pomáhajú prekrvovať pokožku a zanechávajú ju pružnú a hydratovanú.“

www.pixabay.com

  1. Med

Hovorí sa, že keď zahynie posledná včela, zahynie ľudstvo. Med je prírodným zdrojom živín, a to hlavne vitamínov. Môžeš ho použiť na osladenie nápojov, alebo priamo na pokožku. Vyskúšaj si ho naniesť na 10 minút na pery, a uvidíš, aké jemné ostanú.

www.pixabay.com

  1. Rastlinný proteín

Dr. Hadley King, dermatologička z NYC,  sa vyjadrila že: „proteíny sú stavebné súčasti celého tela, zahŕňajúc pokožku, vlasy a nechty“. Jedenie rastlinného proteínu, ktorý vieme nájsť v strukovinách a rôznych semenách, či orechoch, pomáha vytvoriť ochrannú bariéru, ktorá chráni pokožku pred vplyvom vonkajšieho prostredia.

www.pixabay.com

  1. Horká čokoláda

A dezert na záver. Ak si si myslela, že tento bod budeš musieť zo svojho jedálnička vyhodiť, si na omyle. Reč je ale o kvalitnej horkej čokoláde, ktorá dokáže potešiť telo ale aj dušu. Flavonoidy (antioxidanty obsiahnuté v čokoláde, ale aj v červených bobuľovitých plodoch, či červenom víne) zanechávajú pleť hydratovanú a chránia ju pred oxidačným stresom. Takže ak budeš nabudúce jesť čokoládu môžeš hrdo prehlásiť, že je to pre tvoje zdravie a krásu 😉 .

www.pixabay.com

 

Zdroj: elitedaily.com

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.