Guľatý zadok

Pevný, guľatý a pekný zadok + krásne vyšportované nohy sú túžbou nejednej ženy. Tejto časti tela venujú obrovskú pozornosť hlavne pri cvičení vo fitku. Ale častokrát sa im nedarí dosiahnuť výsledok, po ktorom túžia a čas strávený cvičením považujú za zbytočný.

Vedela si, že chodidla majú priamy súvis s tým, aký pevný a guľatý zadok budeš mať v kombinácií s cvičením? Možno to znie zvláštne, ale je to tak. Podrobnejšie ti o tom porozpráva odborník v tejto oblastí,  fyzioterapeut a tréner Mgr. Oliver Rédli, ktorý pracuje v súkromnej rehabilitačnej klinike v Bratislave.  

Aký to má súvis a prečo je to dôležité?  

Na úvod treba povedať, že pohyb ľudského tela nefunguje len kvôli jednej svalovej skupine, ale vďaka viacerým, ktoré na seba nadväzujú a spolupracujú navzájom. To však pravdepodobne vieš.  

Napriek tomu, že sa dajú cvičiť aj samostatné svalové skupiny ako napríklad len chrbát alebo len zadok, do bežného života a pre praktické využitie to nie je také prínosne ako komplexný pohyb. 

„Vezmite si klasické bežne činnosti ako, napríklad, chôdza. Je jasné, že bez súhry viacerých svalových skupín by tento pohyb nebol možný a je presne dané, kedy v ktorom momente sa ktorý sval zapojí do priebehu pohybu a následne uvoľní. Je to ako reťazová reakcia.  

Ak sa v jej priebehu niektorá časť neaktivuje tak, ako by mala alebo vôbec, dochádza k narušeniu celého pohybového reťazca,“ uvádza na začiatok  fyzioterapeut. 

A tak sa dostávame k spojitosti chodidla a zadku. Celá dolná končatina, celá noha funguje na vyššie spomínaných svalových reťazcoch. „Chodidlo a všetko nad nim vrátane zadku je spolu prepojené a navzájom sa ovplyvňuje. Takže pre správne zapojenie pozadia pri cvičení, ale celkovo aj pri pohybe je nutné, aby správne fungovalo aj chodidlo,“ vysvetľuje Mgr. Oliver Rédli.  

Klasický obraz nefunkčnej nohy a chodidla si môžeš predstaviť ako padnuté členky, ako keby dovnútra,  taktiež kolená stočené dnu (mierne alebo veľmi), neaktívny a nepevný zadok a mnoho ďalších veci, ktoré sa na to nabaľujú. Pripomína ti to niečo

Prečo sa o tom skoro vôbec nerozpráva medzi rôznymi fitness blogermi a trénermi?

Myslíš, že za to môže popularita?  

Predstavte si, že chcete mat krásny zadok, nohy a neviem čo všetko a pozeráte videa, ako ženy drepujú neskutočne váhy s krásnymi zadkami. Vy prídete do fitka a tréner vám povie okej, tu si sadni, ideme dvíhať prsty na nohách a cvičiť chodidlo. 

Vaša predstava o naloženej činke a krásnom zadku sa rozplynie. Som si úplne istý, že minimálne 80% by tam už neprišlo na ďalší tréning. Proste cvičenie chodidla nie je na pohlaď také vzrušujúce ako drepovanie v činkou za hlavou,“ hovorí odborník. 

Avšak v poslednej dobe sa to zlepšuje a mnoho trénerov pristupuje k svojim cvičencom naozaj odborne. Nesnažia sa len o čo najvyššie váhy za každú cenu, ale sledujú aj kvalitu pohybu. Fyzioterapeut zdôrazňuje, že je dôležité si nájsť kvalitného trénera a nešetriť na ňom. Z dlhodobého hľadiska sa to naozaj oplatí.

Takže stačí len cvičiť chodidla a nič viac?

Nie, nestačí. Nemôžeš cvičiť len jeden článok celého pohybového reťazca keď chceš, aby fungoval celý. Odborník na to má podobný názor.

„Aby som cvičil len chodidlo a len čakal, že všetko ostatne príde samé, tak to úplne nepôjde. Takisto ako nemôžem čakať, že keď budem cvičiť len zadok, tak sa mi upraví chodidlo.

Aby si si správne a kvalitne odcvičila zadok, musíš cvičiť a aktivovať aj chodidlo. 

Cviky zvládneš s prehľadom

Nie je to nič náročného a dlhého. Dopraj svojim chodidlám dobré cvičenie podľa týchto video manuálov, neprestavaj s cvičením na zadok a celkovo na celé telo a uvidíš, ako rýchlo sa dostaví výsledok. 

A ak si vo fitku ešte len začiatočníčka, tieto tipy od fitness blogerky určite oceníš. 

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness