Každý človek sa s rozchodom vysporiadáva inak.

Niekto sa snaží čím skôr nájsť náhradu, ktorou by zaplátal dieru po svojom ex. Iný sa zasa doma utápa v slzách a odmieta chodiť do spoločnosti. Ďalší si zvolí nemilú cestu, kedy sa svoj žiaľ snaží pochovať v alkohole. No a niekto to prijme, chvíľu je smutný, no potom sa posunie ďalej a žije.

Nie všetci však máme v sebe vnútornú silu, pomocou ktorej by sme sa sami vedeli preniesť cez rozchod. A presne v takýchto prípadoch tu sú terapeuti, ktorých prácou je pomôcť nám. Takže hlavu hore drahá. Vypočuj si najlepšie rady vzťahových psychológov.

Zapamätaj si, že si svoje šťastie už raz našla a nájdeš ho znova

„Odstráň potrebu pochopiť, prečo sa správal tak, ako sa správal. Niekedy k nám ľudia nedokážu byť kompletne úprimní, pretože to nedokážu ani k sebe samým. Odpusť sama sebe, že si sa nechala sklamať. Dovoľ si pocítiť bolesť a zbav sa všetkého, čo si potláčala v predchádzajúcom živote. Potom zisti, aké vzory správania sa opakovali a príď na to, kto je pre teba ideálny. Pamätaj, že všetko čo si urobila bolo dôkazom, že dokážeš milovať a vybudovať život pre seba. Môžeš to urobiť opäť, avšak tentokrát sa vyhneš chybám.“

– Clarissa Silva, behaviorálna vedkyňa a vzťahový coach

Prerušiť všetky kontakty, je najlepší spôsob ako sa cez to preniesť

„Uvedom si, že pokiaľ neurobíš totálnu prestávku vo vašom kontakte, bude to naozaj zložité. Bez ohľadu na to, aké ťažké sa to môže zdať, nevidieť svojho bývalého partnera minimálne 90 dní je nevyhnutné. Viem, že je to ťažké, samozrejme, keď si s ním bola tak dlho. Ak však úplne neprerušíš kontakt, budeš pokračovať vo vzťahu s výhodami, alebo ho budeš stalkovať na sociálnych sieťach, alebo žiadať priateľov, aby ho sledovali, len to predĺži tvoju bolesť a bude trvať omnoho dlhšie, kým sa cez neho prenesieš. Opäť pripomínam, nie je jednoduché naraz ochladnúť, avšak potrebuješ svoj čas, cez ktorý budeš môcť smútiť. „

-Dr. Gary Brown, Los-Angels, vzťahová terapeutka

„Ak by som mohla poradiť niekomu len jedinú vec, bolo by to, aby si s ním nemala absolútne žiaden kontakt na minimálne 30 dní (žiadne správy, telefonáty, sociálne siete).“

-Nicole Richardson, licencovaná poradkyňa a licencovaná manželská a rodinná terapeutka

Necíť vinu za to, že ešte stále niečo cítiš. Je to normálne

„Občas nášmu srdcu trvá, kým pochopí to, čo mozog vie už dávno. Tvoja hlava vie, že ste sa k sebe nehodili, no to ešte neznamená, že tvoje srdce prestane daného človeka ihneď milovať. To je normálne a pochopiteľné. Nedokážeme vypnúť svoje pocity na rozkaz. Ale dávaj si pozor na význam, ktorý priradíš daným emóciám. Je ľahké vzťah romantizovať a pamätať len na to dobré. Prijmi svoju bolesť ako normálny aspekt rozchodu, ale len kvôli tomu, že sa cítiš mizerne a bolí to, neznamená, žeby si sa mala vrátiť k svojmu ex.“

-Anita Chlipala, expert na vzťahy a licencovaná manželská a rodinná terapeutka

Nesnaž sa potláčať svoje pocity

„Bolestivé tak veľmi, ako to je, je lepšie to prijať úplne ako časť procesu liečenia, než svoju bolesť potláčať a vyhýbať sa jej. Predpokladá sa, že ak si dovolíme precítiť akúkoľvek emóciu plne po dobu 17 sekúnd, zmení sa. Bolesť nám pripomína, že sme nažive – môžeme s ňou zotrvať, môžeme ju uvoľniť a pracovať s ňou každú minútu nášho života.“

– Dr. Martha Tara Lee

Neviem, v akej fáze svojho porozchodového obdobia sa práve nachádzať, no dúfam, že ti aspoň niektorá, z týchto rád pomôže posunúť sa v živote ďalej a začať odznova. Nikdy na to totiž nie je neskoro.

Zdroj: elitedaily.com

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.