Tiež patríš k ľuďom, ktorí sa nedokážu ráno prebrať a svoj budík presúvajú aj trikrát? Napokon sa zobudíš aj tak úplne rozbitá a máš pocit, že celý deň bude o ničom. Možno jednoducho nie si ranné vtáča. 

Aj tak však môžeš urobiť pár vecí, ktoré ti problematické ranné vstávanie môžu uľahčiť. Ide o maličkosti, ktoré keď zaradíš do svojho života, ranné vstávanie už nebude také veľké utrpenie.

Žiaden mobil pred spánkom

Neustále omieľaná téma dookola. No určite ju aj tak ignoruješ a do postele ideš s mobilom, aby si skontrolovala posledné storky. Mobil, tablet alebo počítač by si však mala odložiť aspoň hodinu pred spaním. Tieto zariadenia vyžarujú modré svetlo, ktoré bráni tvorbe melatonínu. Ten ti pomáha ľahšie zaspať.

A keď nebudeš vedieť zaspať, budeš spať menej a jasné, že ráno sa ti nebude dať vstať. Mobil vymeň radšej za knihu a pred spaním si čítaj aspoň 20-30 minút. Znie to naozaj ako klišé, no funguje.

Chodievaj spať a vstávaj v rovnaký čas

Ak ideš spať raz o desiatej, potom o polnoci a na ďalší deň až nad ránom, je jasné, že tvoj organizmus je z toho v šoku. Odporúčam ti prečítať si knihu Prečo spíme, v ktorej nájdeš presné vysvetlenie toho, prečo by si mala dodržiavať pravidelný režim chodenia do postele a vstávania.

Čím dlhšie sa ti podarí tento časový interval udržať, tým jednoduchšie pre teba bude zaspávanie aj vstávanie. Ideálne je tento režim dodržiavať aj cez víkend.

Neodkladaj budík

Najhoršie, čo ráno môžeš urobiť, je neustále posúvanie a odkladanie budíka. Myslíš si, že tých 5 či 10 minút ťa nejak zachráni? Zažiješ skôr presný opak a na ďalšie zvonenie sa zobudíš ešte viac unavená. Určite sa ti už stalo, že si sa sama od seba zobudila skôr ráno a cítila si sa oddýchnutá.

Keďže však nebol tvoj obvyklý čas na vstávanie, ešte si spala ďalej, a potom si sa zobudila úplne unavená. Ide o rovnaký princíp a vstať by si mala vždy na prvý raz.

zdroj: Unsplash/Vladislav Muslakov

Vyskúšaj hudbu

Hudba je liekom na všetko. Skús si hneď po zobudení pustiť svoju obľúbenú hudbu a uvidíš, že ti dodá potrebnú energiu. Alebo si rovno nastav svoju obľúbenú skladbu ako vyzváňací tón budíka. Zabiješ tak dve muchy jednou ranou a každé ráno sa budeš tešiť na svoju rannú dávku hudby.

Vytvor si rannú rutinu

S vytvorenou rutinou sa niektoré veci zvládajú ľahšie. Okrem obľúbenej hudby si vytvor svoje vlastné návyky, ktoré budeš dodržiavať každé ráno. Neber ako prvé do rúk mobil. Namiesto toho vytiahni žalúzie, otvor okno, aby ťa čerstvý vzduch trochu prebral, zacvič si, medituj, urob si raňajky alebo si naplánuj svoj deň.

Ak sa z toho stane tvoj zvyk, bude sa ti to všetko ľahšie dodržiavať a rána už pre teba viac nebudú nočnou morou.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.