Posledné mesiace sme všetci v trochu väčšom strese. Väčšina z nás pracuje z domu a popri home office musíme stíhať aj starostlivosť o domácnosť a neraz aj o deti. Aj ty máš pocit, že sa na teba valí všetko z každej strany a nič nestíhaš?

Vyrovnať sa so stresom nemusí byť jednoduché. Aby toho nebolo málo, stres môže spôsobiť aj bolesti hlavy, problémy so spánkom alebo s trávením, poruchy sústredenia a iné podobné problémy. Je preto najmä v tvojom vlastnom dobre, aby si s tým čo najskôr niečo začala robiť.

Máme pre teba 9 jednoduchých tipov, vďaka ktorým sa ti podarí zvládať povinnosti ľahšie a nebudeš pociťovať taký veľký stres.

Naplánuj si všetko dopredu

Tvojím najlepším priateľom by sa mal stať diár alebo aspoň aplikácia v mobile, do ktorej si môžeš zapisovať úlohy. Najlepšie bude, ak si ku každej úlohe priradíš jej dôležitosť a tie najdôležitejšie urobíš ako prvé, keď máš najviac energie a dokážeš sa najlepšie sústrediť.

Vďaka tomu budeš viac produktívnejšia, stihneš  toho viac, prípadne rýchlejšie. Naplánuj si svoj ďalší deň už večer, aby si vedela, čo všetko ťa čaká a aby si si lepšie zadelila svoj čas.

Nenechávaj si všetko na poslednú chvíľu

Ak musíš plniť nejaké termíny, nenechávaj si všetko na poslednú chvíľu, ale snaž sa robiť všetko priebežne. Prokrastinácia je veľmi nebezpečným nepriateľom. Ak by si si nechala všetko na poslednú chvíľu, bola by si v ešte väčšom strese, že nestíhaš splniť všetko načas. Aj v tomto prípade platí, že to najdôležitejšie musíš urobiť ako prvé.

Nauč sa povedať nie

Nie každý to dokáže urobiť, no keď sa ti to podarí, o to ľahšie sa ti bude dýchať. Ak ťa kolegyňa požiada, aby si urobila niečo za ňu, nauč sa povedať nie. Nenechaj sa využívať.

Hlboký nádych

Ak budeš mať pocit, že už nevládzeš, trikrát sa zhlboka nadýchni a vydýchni. Pri tomto dýchaní sa sústreď len na to, aby si sa nadýchla poriadne zhlboka a výdychom zo seba odstráň všetko, čo ťa ťaží. Niekedy ti dokáže pomôcť aj takáto maličkosť.

Rob si prestávky

Ľudský mozog nie je stavaný na to, aby sa dokázal dlhú dobu sústrediť. Rob si preto krátke prestávky. Stačí aj na 5 minút, kedy sa postavíš, poprechádzaš sa, napiješ sa alebo vyjdeš na čerstvý vzduch. Uvidíš, že keď sa vrátiš späť k počítaču, dokážeš sa koncentrovať oveľa lepšie. Môžeš si dokonca nastaviť pravidelné upozornenia na mobile, ktoré ti povedia, že je čas na prestávku.

zdroj: Pexels/energepic.com

Viac pohybu

Ak sa budeš viac hýbať, budeš mať lepšiu náladu, no predovšetkým viac energie. Tú určite oceníš pri množstve povinností, ktoré ťa čakajú. Chodievaj na pravidelné prechádzky. Pobyt na čerstvom vzduchu ti pomôže upokojiť sa a načerpať nové sily.

Kvalitný spánok

Spánok je veľmi dôležitý. Ak si nedopraješ dostatok spánku, nemôžeš sa čudovať, že sa nevieš sústrediť a si v strese. Mala by si si dopriať minimálne 7 až 8 hodín spánku. Za ten čas si tvoj mozog stihne poriadne oddýchnuť a bude pripravený na ďalší deň podať rovnako dobrý výkon.

Vstávaj skôr

Táto rada sa nemusí týkať všetkých. No ak je to možné, pokús sa vstať skôr. Aspoň o polhodinku alebo hodinku. Ten čas venuj sebe, prípadne urob tú najdôležitejšiu úlohu. Niektorým však viac vyhovuje práca večer alebo v noci. Aj v tom prípade nezabúdaj na to, aby si si dopriala dostatok spánku.

Rob niečo, čo ťa baví

Samozrejme, že život nie je len o povinnostiach a o práci. Nájdi si niečo, čo ťa bude baviť a čo ti urobí radosť. Môžeš si to dopriať ako odmenu za vykonanú úlohu. Ak napríklad rada čítaš, prečítaj si počas prestávky aspoň 1 či 2 strany knihy. Je dôležité, aby si v živote mala rovnováhu. Len tak budeš môcť byť spokojná.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.