Ahoj, kočka
Tiež ješ mega zdravo? Vyhýbaš sa tukom a sladkostiam? Tri- či štyrikrát do týždňa chodíš do posilky? A tiež sa váha ručičky nie a nie pohnúť smerom nadol?

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Možno sa ti to nezdá, ale v takom prípade existuje hneď niekoľko možných dôvodov, prečo tvoja snaha neprináša žiadne ovocie. 🙂

 

Klameš samu seba.

Áno, čítaš správne. Samu seba klameš v prípade, že si, dajme tomu, zapisuješ do kalorických tabuliek všetko, čo počas dňa zješ. Všetko si vážiš a presne zrátavaš. Za to ťa chválim, skvelá voľba! Je super mať tieto veci pod kontrolou.

Zapisovanie je samo o sebe výborná pomôcka. Máš vďaka nemu prehľado všetkom čo zješ a vieš si tak ustrážiť svoj kalorický príjem. To však len do chvíle, kým svoj nočný výjazd do chladničky z kalorických tabuliek vynecháš, rovnako ako pridaný cukor do kávy, sladený nápoj k obedu či “len jednu” lyžičku nutelly alebo arašidového masla. Nezabúdaj, že cukor a tuky na teba striehnu na každom rohu a tieto tvoje nezapísané a odignorované drobnosti sa vedia veľmi rýchlo pretaviť do peknej pneumatiky na brušku.
Mysli na to, že to, čo sa tebe teraz javí ako jedna lyžička, ti za týždeň vie urobiť aj kilový kýblik a to už je pekný objem kalórií, nemyslíš? 😉

Zdroj: pexels.com

„HORŠIE AKO KLAMSTVO JE UŽ IBA SEBAKLAM.“

 

Hovoríš si, že čím viac budeš cvičiť, tým viac môžeš jesť.

Povedzme, že máš pravdu. A povedzme tiež, že tvoj výdaj je väčší než tvoj príjem. Ale vieš to určite? Ako a odkiaľ vieš, že za ten 15minútový beh môžeš spráskať celú marcipánovú bonboniéru? Hm?
Nabudúce sa skús zamyslieť, či výška odmeny naozaj zodpovedá tvojej drine v posilke a či tou sladkosťou alebo čipsami náhodou nejdeš len sama proti sebe.

✿✿✿

Máš príliš veľa stresu.

Všimla si si niekedy, že keď si v strese, máš tendenciu alebo vôbec nejesť, alebo jesť úplne nezdravé a tukom nasýtené jedlá? Vieš prečo tomu tak je? Stresový hormón „kortizol“ (tvorený v strednej vrstve nadobličkovej kôry) je stimulantom tvojej chuti do jedla. Takže čím viac stresu máš, tým viac kortizolu máš, a tým teda viac zlého jedla budeš konzumovať. Navyše sa v takejto chvíli zvyšuje aj produkcia chemických zlúčenín, čiže neuropeptidov Y (neuropeptid Y je peptid tvorený 36 aminokyselinami), ktoré zvyšujú tvoju chuť do jedla a znižujú tak aj tvoj energetický výdaj.

Zdroj: https://unsplash.com

PRE ÚPLNE JEDNODUCHÉ POCHOPENIE – PRÍLIŠ VEĽA STRESU MÔŽE ZASTAVIŤ CELÚ TVOJU SNAHU SCHUDNÚŤ.

TIP: Snaž sa naďalej aktívne žiť a cvičiť a obklopuj sa len ľuďmi, ktorí ti nespôsobujú stres.  Viem, v dnešnej dobe je ťažké, no o to vzácnejšie je mať pri sebe ľudí, na ktorých je spoľahnutie, ale predovšetkým zábava. 🙂

✿✿✿

Nemáš dostatok spánku.

Pre mňa je nedostatok spánku napríklad presne to, čo v značnej miere ovplyvňuje kvalitu mojich tréningov. Vtedy som nesvoja, mrzutá, nervózna… a predsa neexistuje nič horšie ako nervózna žena, nie tak?
Treba však brať do úvahy, že proces regenerácie po namáhavom cvičení nastáva práve počas spánku. Takže v prípade, že tvrdo trénuješ a naberáš svalovú hmotu, dbaj na to, aby si mala naozaj dostatok spánku.
Zachádzať do detailov týkajúcich sa hormónov je aspoň na tri články, preto len v skratke: v prípade nedostatku spánku si privádzaš nervozitu, s tým spojený ďalší stres, opäť zvýšiš kortizol v tele a tadááá, môžeš sa čudovať, že stále priberáš…

Zdroj: pexels.com

Nepiješ dosť vody.

Keď si dehydrovaná, tvoje obličky nemôžu poriadne a správne fungovať. Nedostatok vody v tvojom tele má za následok niekoľko problémov. Od problémov schudnúť, cez nepríjemnú zápchu, suchú pleť, unavenosť,…
Preto sa snaž mať pri sebe vždy dostatok vody. Maj tiež na pamäti dôležitosť pravidelnosti pitia. Snaž sa piť častejšie počas dňa. Dobehnúť večer dvomi litrami minerálky zameškaný režim počas dňa, ti vôbec nepomôže.

Takže už poznáš aspoň pár možných dôvodov, pre ktoré sa ti nedarí schudnúť. Samozrejme, takýchto dôvodov môže byť oveľa viac – od zlého jedálnička až po zle nastavený cvičebný program.
Preto sa okrem pravidelného cvičenia (silového alebo kardio cvičenia) musíš aj čisto a zdravo stravovať, dodržiavať pravidelný aspoň osemhodinový spánok a minimalizovať stresové faktory, ktoré by mohli ovplyvniť tvoj zdravý životný štýl.

Viem, že tento článok bol malilinko odbornejší než tie ostatné, no určite stál za to.
Ak aj tebe pomohol zistiť v čom je problém, prípadne si sa stretla s úplne iným problémom, pre ktorý si nechudla, určite sa oň s nami podeľ. Možno pomôžeš ďalšej kočke z Pink Iron Lady teamu
Svoj komentár môžeš nechať pod článkom 🙂

 

ŽELÁM TI KRÁSNY DEŇ!

Viac podobných fit článkov nájdeš TU