Máš pocit, že tvoja kondícia pomaly upadá? Že sa rýchlejšie zadýchaš a fyzická aktivita ti dáva zabrať? Jedna vec je mať silu, druhá je byť vytrvalá, rýchla a pohyblivá. Dobrá kondička ti pomáha nie len pri športe, ale zlepšuje aj kapacitu tvojich pľúc, zvyšuje imunitu či pomáha uvoľňovať stres a napätie.

Nemusíš byť dlhoročná športovkyňa na to, aby si pracovala na svojej kondičke. Naozaj to ide od nuly. Stačí, ak si zapamätáš týchto 5 základných pravidiel, ktoré ti ju pomôžu získať.

Začínaj pomaly

Chceš začať behávať, cvičiť v posilke alebo sa venovať inej aktivite? Nezabúdaj, že nikto v tom nie je stopercentný, a už vôbec nie od prvého dňa, čo s tým začne. Rada by si behávala polhodinku ráno, no zvládneš bez prestávky tak 10 minút? No a?

Podstatné je začať pomaly a dosahovať ciele postupne. Ak budeš mať v hlave, že nedokážeš splniť svoj hlavný cieľ, iba ťa to demotivuje. Začni prechádzkami, potom rýchlou chôdzou a potom sa môžeš pustiť do behu.

Pravidelnosť je základ

Ak už s niečím začneš, nemala by si prestávať. Aj pár vynechaných tréningov už na tom najbližšom pocítiš. Stačí, že nepôjdeš behať 2 týždne a už sa ti bude zdať, akoby si začínala odznova. Maj svoj plán, dodržuj režim a z toho kolotoča nevypadneš. Celkovo by si mala mať svoj rozvrh dňa a držať sa ho aj v iných oblastiach.

Nie je to iba kardio

Kardio je najlepším druhom cvičenia na to, aby si sa udržiavala v kondícii a bola fit. No nie každý zvládne dennodenne behávať. Dopraj si aj odpočinkový deň a kardio striedaj so silovými cvičeniami, aby si sa zamerala aj na rôzne partie a funkcie tela. Napríklad také ruky – aj z nich sa môže sila vytratiť, ak sa im nebudeš pravidelne venovať.

Strava je dôležitým bodom

Každý dobre vie, že zdravá strava je základom správnej životosprávy a ide ruka v ruke s cvičením. Veľký vplyv má aj na tvoju kondíciu, veď dobre vieš, že ak si dáš taký hamburger, nebudeš mať silu postaviť sa na nohy. Dopriať si je super, no ak bude tvoja strava plná nezdravých tukov a cukrov, žiadne cviky ti s kondíciou nepomôžu.

Spánok ťa ovplyvňuje viac, ako myslíš

Spánok by mal byť pravidelný a nerušený. Vďaka tomu sa budeš zobúdzať čerstvá a plná energie. Ponocovanie či príliš dlhý spánok (viac ako 8 hodín) nerobia dobre tvojej hlave ani telu.

Ideálne športy a cviky na zvýšenie kondičky okrem behu:

  • plávanie
  • bicyklovanie
  • korčuľovanie
  • angličáky
  • drepovanie
  • skoky cez švihadlo
Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.