Koľkokrát si si už povedala, že deň začneš zdravými raňajkami? A potom si zaspala, ponáhlala sa do školy a nakoniec si sa najedla až na obed?

Alebo to aspoň u mňa skončilo pravidelnou zastávkou v Bille, kde som si brala vždy tie ich farebné šišky a k tomu často aj nejakú tú Colu na prebratie.

Všade sa kričí, že raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. Tak čo je lepšie pre naše zdravie? Dve sladké šišky alebo žiadne raňajky?

Odpoveď neexistuje

Na prvý pohľad sa zdá, že vynechať šišky môže byť lepšie riešenie. No keď preskočíme raňajky, po prehladovanej noci nenakopneme metabolizmus a naše telo nefunguje správnym spôsobom. Je lepšie zjesť čokoľvek, aj keby to malo byť nezdravé. Jednoducho potrebuješ palivo.

elite-daily-Everything-Bagelfoto: elitedaily

Ale..

Druhá skupina ľudí tvrdí, že šišky (alebo čokoľvek nezdravé) na raňajky sú hlúposť a pokiaľ ide o výrok, že „raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa“, nemusí to byť tak úplne pravda.

Ak si počula o prerušovanom hladovaní, pri správnom prístupe môže viesť k mnohým zdravotným benefitom a rýchlejšiemu úbytku tuku. Nie je však pre každého.

Iní zase tvrdia, že ak vynecháš raňajky, s veľkou pravdepodobnosťou zredukuješ počet kalórií a prabdepodobne schudneš. (neplatí, ak si dáš na obed vyprážaný rezeň a tri zákusky)

Tak čo mám teda robiť?

Priprav sa. Nemusíme sa hrať na to, že nikto z nás nikdy nezaspí a že kto chce niečo dokázať, ten musí pravidelne vstávať o 6 ráno bez výnimky. Práve preto maj vždy v zásobe aspoň mandle alebo oriešky, ktorými sa zasýtiš, ak nestíhaš. Skvelou alternatívou je napríklad arašidové maslo.

To sú snacky, ktoré sú výživné a budú mať aj pozitívny vplyv na tvoje myslenie.

elite-daily-waffles-800x400foto: elitedaily

Alebo..

Dať si šišku raz za čas, keď máš pocit, že to bez nej nepôjde, to je znesiteľné. No ak to dokážeš vydržať až do obeda, vydrž. Aj vynechanie raňajok má svoje benefity, hoci teda pravidelné zdravé raňajky sú to najlepšie, čo môžeš urobiť pre svoje zdravie.

zdroj: greatist.com, titulná foto: elitedaily