Motivačné citáty hovoria jasne: treba makať, aby sa dostavili výsledky. Mnoho z nás si to potom pretransformuje tak, že treba cvičiť čo najviac a najtvrdšie, aby sme mali čo najlepšie výsledky za čo najkratšiu dobu. Nie je to však celkom tak. Ak by si si možno niekedy všímala v posilňovni ľudí, ktorí tam denne strávia dve hodiny pri kardio strojoch alebo aj pri cvičení s váhami, nemali by lepšiu postavu ako tí, ktorí tam chodia len každý druhý deň.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Svaly totiž potrebujú regeneráciu. A na dve hodiny kardia si telo tiež postupne zvykne a jednoducho kilá nepôjdu z váhy dole. Pri kardiu a strate váhy stačí začať „klamať“ svoje telo takzvaným cheat dayom alebo cheat mealom, o ktorom som už článok písala a nájdeš tam viac aj o tom, prečo po dni „prežierania sa“ nepriberieš, ale práve naopak. Ako je to však pri cvičení s váhami?

stocksy.com

Jednoducho. Na to, aby sa tvoje svaly zregenerovali potrebujú najmenej 48 hodín. Neznamená to ale, že teraz nemôžeš do posilňovne chodiť každý deň, ak je to skutočne tvoja záľuba a máš tam kamarátov. Stačí si rozdeliť svoje tréningy podľa svalových partii a rovnakú partiu cvičiť napríklad každý druhý deň. Ja mám medzi mojimi dvoma „leg days“ až dva dni. Nohy cvičím v utorok a v piatok, čo mi však nebráni trénovať aj v ostatné dni v týždni.

Svalom musíš dopriať oddych, a samozrejme, poriadne ich nakŕmiť. Ak by som to mala zhrnúť do jednej vety, funguje to asi takým spôsobom, že si zničíš svaly cez deň v posilňovni, naješ sa a dobre sa vyspíš. Určite vieš, že v spánku je regenerácia najlepšia. Svaly však potrebujú ďalšie a ďalšie hodiny na to, aby si ich opäť mohla v posilňovni ničiť. A opakovať celý proces: ničiť, kŕmiť a regenerovať.

stocksy.com

Veľa dievčat si myslí, že keď bude každý deň cvičiť v posilňovni nohy, zadok im porastie ako z vody. Lenže kedy, keď nemá čas na regeneráciu? Jednoducho povedané, všetkého veľa škodí. A tak je to aj pri tréningu. Hoci si „logicky“ myslíme, že čím viac budeme makať, tým budú výsledky lepšie, takto to pri tréningoch nefunguje.

Je na mieste povedať, že menej je viac, a preto si namiesto bezhlavého makania v posilňovni radšej vypracuj racionálny tréningový plán. Ak si s tým nevieš dať rady, určite aj vo svojom okolí nájdeš šikovného trénera/trénerku, ktorí ti určite pomôžu.  🙂