Trávenie priamo súvisí s tvojou stravou a štýlom, ktorý žiješ. Preto by si si mala dať záležať na tom, čo si dávaš do úst a či je tvoj pohyb dostatočný. Naštartovať trávenie budeš však časovo náročnejšie, ako jeho spomalenie. Avšak výsledný pocit skutočne stojí za to. 

Vláknina nad zlato

Základnou zložkou, ktorá nám pomáha lepšie tráviť je vláknina. Nachádza sa snáď v každej zelenine, celozrnných obilninách a ovocí. Denne by si mala prijať okolo 25-30 gramov vlákniny aby ti trávenie fungovalo na jednotku. Ak však nemáš veľmi v láske zeleninu či ovocie skús vlákninu v práškovom stave, ktorú môžeš kúpiť v každej zdravej výžive. Jednoducho ju rozmiešaj v malom množstve vody a vypi.

zdroj: www.pexels.com

Menej tukov viac bielkovín

Netvrdíme, že obmedzenie tukov je múdre riešenie. Predsa každé ženské telo funguje najmä na základe tukov, ale ak máš tráviace ťažkosti, môže to súvisieť s nadmernou konzumáciou tukov v strave. Predsa je to makroživina, ktorá obsahuje najviac kalórií. Nachádzajú sa v orechoch, olejoch, avokáde alebo v mäse. Nikdy však nemôžeš klesnúť pod hranicu 30 gramov, pretože to môže viesť až k strate menštruácie.

Jedz plané mäso

Mastnejšie mäso je síce chutnejšie, ale o to ťažšie na žalúdok. Obmedz hovädzie, bravčové mäso či divinu. Preto ak chceš naštartovať svoj tráviaci trakt, snaž sa jesť viac hydinového mäsa, ktoré je síce suchšie, ale o to lepšie pre tvoje brucho.

Pridaj probiotiká

Probiotiká sú zdravé baktérie, ktoré sa prirodzene nachádzajú v tvojom tráviacom systéme. Avšak ak máš poruchy v tejto oblasti suplementácia ti skutočne pomôže. Nielen, že ti zregeneruje žalúdok a jeho okolie, ale aj zlepší imunitu. Nemusíš ho však užívať len vo forme tabletiek. Veľké množstvo probiotík sa nachádza v kyslomliečnych produktoch, ako napríklad jogurty či kefír.

zdroj: www.pexels.com

Jedz podľa plánu

Počuť to snáď všade, ale opakovanie je matkou múdrosti. Keď budeš jesť často a v malých porciách tvoj žalúdok sa ti poďakuje. Nie je to žiaden výmysel! Ak budeš jesť dvakrát za deň veľké porcie, svoj žalúdok zaťažíš a vráti ti to nepríjemným pocitom na žalúdku či bolesťami.

Voda nadovšetko

Nehovoríme, aby si sa v nej utopila, ale je potrebná pre tvoj život. Mala by si jej vypiť minimálne 0,04 x kg tvojej telesnej hmotnosti. Cez leto však pi určite viac, lebo väčšinu toho, čo vypiješ vypotíš.

Zbav sa alkoholu, fajčenia či extrémnej konzumácie kofeínu

Znie to strašne pre tie, ktoré sa nevedia vzdať ani jedného, ale musíš si určiť priority. Budeš radšej žiť so zlým pocitom na žalúdku a k tomu ešte aj napomáhať k horšiemu zdravotnému stavu, alebo sa toho vzdáš v prospech svojho zdravia?

zdroj: www.pexels.com

Menej stresu, viac pokoja

Ľahko sa to hovorí, no o to ťažšie sa koná. Každá z nás už určite raz zažila stresovú situáciu, ktorá bola skutočne zlá. Ale ani jedna sme si neuvedomili aký to môže mať zlý dopad na naše telo. Preto sa aspoň raz denne zastav na  minút, zatvor oči a dýchaj. Nielen, že dostaneš viac energie, ale zabrániš aj rôznym ťažkostiam vo svojom tele.

Komentáre